پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   200 هکتار از مراتع گچساران در مبارزه با ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد
22 اردیبهشت 1398 , ساعت 9:24

۲۰۰ هکتار از مراتع گچساران در مبارزه با ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 2 روز گذشته بیش از 200 هکتار از مراتع منطقه بی‌بی حکیمه و روستای باباکلان گچساران در مبارزه با ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲ روز گذشته بیش از ۲۰۰ هکتار از مراتع منطقه بی‌بی حکیمه و روستای باباکلان گچساران در مبارزه با ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است.

نشست مدیریت ستاد بحران شهرستان گچساران با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه سپاه گچساران، مدیران کل جهادکشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و دیگر روسای ادارات با موضوع مقابله با ملخ‌های صحرایی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزارشد.

در این نشست الیاس تاج‌الدین اظهار کرد: متاسفانه ملخ صحرایی از بهمن ماه سال گذشته از کشورهای حاشیه خلیج فارس و شبه جزیره عربستان وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون این ملخ‌های صحرایی هفت استان کشور را فرا گرفته است، افزود: هم‌اکنون استان ‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان را فرا گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه اخیرا این ملخ ‌ها در منطقه بی بی حکیمه شهرستان گچساران به صورت دسته‌ای مشاهده شده است، گفت: به دلیل مرز دیلم و گناوه با شهرستان گچساران ملخ‌ها به صورت دسته‌ای مشاهده شده است.

تاج الدینی با بیان اینکه این آفت فعلا در مراتع وجود دارند و در حال حاضر وارد مزارع وباغات نشده است، گفت: در حال حاضر ۳ اکیپ در منطقه بی‌بی حکیمه گچساران و روستای باباکلان در حال پایش منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار هکتار از مراتع و اراضی این منطقه مورد پایش قرار گرفته است، اذعان کرد: در ۲ روز گذشته بیش از ۲۰۰ هکتار از مراتع منطقه بی‌بی حکیمه و روستای باباکلان گچساران در جهت مقابله با ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات سم‌پاشی با همکاری نیروهای بسیجی و جهادی در این منطقه صورت گرفته است.

تاج الدینی ادامه داد: شهرستان گچساران دارای ۲هزار هکتار باغ و بیش از ۲۰ هزار هکتار زراعت صیفی‌جات است که با وجود هجوم ملخ‌ها در منطقه این اراضی را تهدید می‌کند.

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر هیچ نگرانی برای زراعت و باغات در این شهرستان وجود ندارد و تنها نگرانی این است که مراتع دچار مشکل شوند و این ملخ‌ها شروع به تخم‌گذاری کنند.

وی با در خواست همکاری ادارات و نهادها برای از بین بردن ملخ‌های صحرایی گفت: انتظار می‌رود مناطق آلوده به ملخ مورد پایش قرار گیرد.

تاج الدینی ابراز کرد: اگر امسال با این آفات مقابله نکنیم سال آینده دچار بحران خواهیم شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه انتظار می‌رود که فرماندار شهرستان با دیگر فرمانداران استان‌های همجوار در زمینه مقابله با آفات ملخ همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر ملخ‌های صحرایی در مناطق شناسایی شده شهرستان گچساران از بین برود و در دیگر استان‌ها همچنان پابرجا باشد باز در این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مرز دیلم و گناوه آلوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می ‌شود مردم در هر مکانی ملخ بالغ و یا پوره‌های این ملخ‌ها را مشاهده کردند به مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا نیروهای این سازمان در مدت زمان کمتر در محل حضور یافته و در صورت نیاز به ردیابی و مبارزه این کار را انجام دهند.

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on ۲۰۰ هکتار از مراتع گچساران در مبارزه با ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>