پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   آغاز عملیات سمپاشی علیه آفت زنجره خرما در جهرم
22 اردیبهشت 1398 , ساعت 17:13

آغاز عملیات سمپاشی علیه آفت زنجره خرما در جهرم

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: عملیات سمپاشی و مبارزه با آفت زنجره (شیره) درخت خرما در سطح ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: عملیات سمپاشی و مبارزه با آفت زنجره (شیره) درخت خرما در سطح ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شد.

محمدرضا شهابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم بیان کرد: مقابله با جمعیت نسل اول آفت زنجره خرما در حد مبارره رسیده و عملیات سمپاشی در نخلستان‌های این منطقه آغاز شده است که تا پایان خرداد ماه امسال ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان جهرم دارای ۶ هزار هکتار نخلستان خرما است.

محمد بهجو کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان جهرم نیز ادامه داد: آفت زنجره خرما از آفات های مهم نخلستان‌ها بشمار می رود و دارای ۲ نسل بهاره و پاییزه است که باعث خسارت کمی و کیفی در محصول خرما می‌شود.

وی اضافه کرد: این آفت ضمن تغذیه شیره نباتی گیاه باعث ترشح عسلک بر روی درختان و محصول خرما می‌شود و در صورت طغیانی شدن، خسارت جبران ناپذیری به درختان خرما وارد می‌کند.

بهجو اظهار کرد: مبارزه با نسل اول این آفت که از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع شده تا پایان خرداد ماه امسال ادامه دارد و مقابله با نسل دوم این آفت پس از برداشت خرما انجام می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، "رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما" به مدت دو روز در روزهای 29 و 30 آذر ماه 1402 در جیرفت برگزار می گردد....
No Thoughts on آغاز عملیات سمپاشی علیه آفت زنجره خرما در جهرم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>