پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گیلان  »   هزینه‌ مبارزه با آفت مگس زیتون نباید از باغداران دریافت شود
21 تیر 1395 , ساعت 15:49

استاندار گیلان در شورای پدافند غیرعامل:

هزینه‌ مبارزه با آفت مگس زیتون نباید از باغداران دریافت شود

استاندار گیلان در نشست شورای پدافند غیر عامل با موضوع کشاورزی گفت: نباید هزینه‌ای از باغداران بابت مبارزه با آفت مگس زیتون دریافت شود.

استاندار گیلان  در نشست شورای پدافند غیر عامل با موضوع کشاورزی گفت: نباید هزینه‌ای از باغداران بابت مبارزه با آفت مگس زیتون دریافت شود.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در این نشست که در محل سالن شهید انصاری برگزار شد با اشاه به همراهی خوب نیروهای نظامی و انتظامی و قوای ۳ گانه جهت حل مسائل استان افزود : باید این اندیشه، همدلی، همراهی حفظ شود.

نجفی-گیلان-1

وی افزایش سطح زیر کشت، توسعه کمی و کیفی، مبارزه با آفات، اصلاح باغات و خرید محصول را از جمله برنامه های استان در بخش زیتون عنوان کرد و افزود: باید با افزایش کارت‌های زرد مبارزه با آفت مگس زیتون در جهت مبارزه با این آفات تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مبارزه با این آفت از اواخر سال ۹۲ جزو دغدغه استان قرار گرفت، افزود:  باتوجه به امکانات محدود استان کارهای خوبی در این بخش آغاز و اجازه داده نشد تا‌ آسیب جدی به تولید کنندگان وارد شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ارائه دیدگاه کارشناسی در مقابله با آفت مگس زیتون تاکید کرد و با بیان اینکه نباید اینگونه نگریست که آفت زیتون نهادینه و همیشه همراه است افزود: این تصور اشتباهی  است و در برخی از کشورها از اینگونه آفات گذر کردند.

وی درنظر گرفتن شده ۷۵ هزار کارت زرد جهت مبارزه با این آفت را کم دانست و افزود: باید این کارت ها درصورت نیاز به ۲ برابر افزایش یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید از باغداران هزینه‌ای بابت کارت‌های مبارزه با آفت مگس زیتون دریافت شود افزود: به صورت جهادی عمل کنیم تا آسیب ها به حداقل کاهش یابد.

دکتر نجفی رودبار را بازار زیتون دانست و افزود: زیتون رودبار در کشور زبانزد و شناخته شده است و تمام مسافرانی که از این شهرستان عبور می‌کنند خواستار خرید این محصول هستند.

دکتر نجفی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته بازار زیتون رودبار اظهار داشت: بازار زیتون رودبار فرصت بسیار مناسبی است که باید حفظ شود.

وی خواستار نگاه ویژه  وزارت جهاد کشاورزی در مبارزه با آفت مگس زیتون و حل مسائل چای و برنج شد و افزود: چایکاران باتوجه به اینکه چای خود را ۳ ماه است که تحویل داده‌اند اما متأسفانه هنوز پول خود را کامل دریافت نکرده‌اند.

نجفی-گیلان

وی با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی محصول چای و عمل نمودن مناسب  کارخانجات چای به تعهدات خود اظهار داشت: علی رغم تأکیدات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی متأسفانه هنوز خزانه نتوانسته پول چایکاران را پرداخت کند.

استاندار با طرح این سوال که آیا در پرداخت مطالبات گندم کاران اینگونه عمل می‌شود افزود: برخی از شهرستان‌های  استان تک محصولی هستند وانتظار داریم تا وزارت جهاد کشاورزی و سازمان چای خود را بیشتر درگیر مشکلات این بخش کنند.

دکتر نجفی همچنین بر ضرورت مقابله هر چه سریعتر با گیاه سنبل آبی که اثرات مخربی بر تالابها و محیط زیست دارد  تأکید کرد و افزود : مبارزه با این گیاه در صورت جواب دادن به صورت مکانیکی و دستی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه فروش سنبل آبی در استان ممنوع است، افزود:  باید با اندیشه جهادی در جهت مبارزه با این گیاه تلاش کنیم.

دکتر نجفی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و با نگاه پژوهش محور در مبارزه با این گیاه تأکید کرد و افزود : آمادگی جهت مقابله با سنبل آبی در استان وجود  داشته و از دولت در این بخش کمک خواهیم گرفت.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد یکی و دو رسانه که در جهت تخریب و حاشیه سازی در استان اقدام می کنند توصیه کرد به جمع سایر رسانه‌ها در جهت کمک به استان بپیوندند.

وی در پایان از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به جهت همکاری و تلاش در جهت حل مشکلات اشتغال و بهبود اقتصاد استان قدردانی کرد.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/Kg72kO

خبرگزاری خبرآنلاین

مطالب مرتبط

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط زیست مازندران مانع فروش سنبل آبی در استان می‌شود. میلاد بهرامی درباره اثرات منفی سنبل آبی در رودخانه‌ و زیستگاه‌های آبزیان شمال کشور، اظهار کرد: رشد سنبل ...
نسیم طواف زاده، مدیر عامل موسسه مردم نهاد سبز کاران گیلان گفت: سنبل آبی  در برخی از کشورهای جهان مشکل ساز شده است. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از شبستان، وی با بیان ...
بیژن یعقوبی استادیار موسسه تحقیقات برنج کشور عصر امروز در همایش گرامیداشت هفته ملی محیط زیست با عنوان «برای نجات تالاب‌عینک کمک کنیم» در منطقه تالاب‌عینک رشت با اشاره به وجود گیاه مهاجم سنبل آبی ...
No Thoughts on هزینه‌ مبارزه با آفت مگس زیتون نباید از باغداران دریافت شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>