پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   کاهش 50 درصدی تولید هلو و شلیل در استان قزوین به علت سرمازدگی
22 تیر 1395 , ساعت 12:22

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد:

کاهش ۵۰ درصدی تولید هلو و شلیل در استان قزوین به علت سرمازدگی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سرمازدگی تولید هلو و شلیل در استان را امسال نسبت به سال گذشته نزدیک به 50 درصد با کاهش روبرو می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سرمازدگی تولید هلو و شلیل در استان را امسال نسبت به سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد با کاهش روبرو می کند.

احمد مستخدمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه این دو محصول در سال جاری با سرمازدگی بهاره روبرو بوده اند بنابراین پیش بینی می شود میزان تولید هلو شلیل در استان امسال از ۵۲ هزار تن به کمتر از ۲۵ هزار تن کاهش یابد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین یادآور شد: از ماه جاری برداشت هلو و شلیل از سطح دو هزار و ۹۳۴ هکتار از باغ های بارور استان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: عمده باغ های هلو و شلیل استان در شهرستان های قزوین، البرز، تاکستان و بوئین زهرا قرار دارد و در حال حاضر نیز در شهرستان تاکستان توسعه این باغ ها سرعت بیشتری دارد.
مستخدمی، ارقام تجاری هلو و شلیل که در حال حاضر در توسعه باغ های استان استفاده می شود را شامل ردهاون، آلبرتا، انجیری، کیوتا، شمس، مغان و رفعتی معرفی کرد.
این مقام مسئول سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از توسعه باغ هایی که نیاز به آب کم داشته باشند است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر به علت کاهش بارندگی ها و افت چشمگیر سطح آب سفره های زیر زمینی و بر اساس سیاست های کلان بخش کشاورزی هیچ گونه حمایتی از توسعه باغ های هسته دار که نیاز آبی بالایی دارند انجام نمی شود.
مستخدمی در پایان با اشاره به بحران کم آبی در سطح کشور و استان، گفت: در حال حاضر از پایه های رویشی مقاوم به خشکی و کیفیت نامناسب خاک مانند جی اف و جی ان و ارقام تجاری جهت احداث باغ های مدرن با استفاده از سیستم های نوین آبیاری به کشاورزان پیشنهاد می شود.
استان قزوین دارای ۷۲ هزار هکتار باغ است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/Mk6xX1

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و ...
با اجرای موفقیت آمیز طرح پژوهشی با سرمازدگی تعدادی از باغات انار ساوه مقابله شد. خانم دکتر نصیری مقدم پژوهشگر عرصه بیوتکنولوژی درباره این طرح گفت: پس از تحقیق و ...
کارشناس باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یخ آب زمستانه روشی قدیمی و موثر برای کاهش تاخیر در گل دهی درختان است. مهرپویان گفت: اگر در زمستان کاهش دما طبیعی انجام ...
سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
No Thoughts on کاهش ۵۰ درصدی تولید هلو و شلیل در استان قزوین به علت سرمازدگی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>