پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز  »   ملخ‌هایی که در فردیس مشاهده شده از نوع مهاجم نیست
25 اردیبهشت 1398 , ساعت 14:44

ملخ‌هایی که در فردیس مشاهده شده از نوع مهاجم نیست

سیدمحسن موسوی در خصوص مشاهده دسته ملخ در شهرستان فردیس گفت: ملخ‌هایی که در شهرستان فردیس مشاهده شده از نوع مهاجمی که از عربستان به جنوب کشور هجوم آورده نیست.

در یکی دو روز گذشته خبرهایی مبنی بر رسیدن ملخ ها به اطراف تهران و فردیس منتشر شده است اما آنگونه که مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: ملخ‌هایی که در فردیس مشاهده شده از نوع مهاجم نیست.

سیدمحسن موسوی در خصوص مشاهده دسته ملخ در شهرستان فردیس گفت: ملخ‌هایی که در شهرستان فردیس مشاهده شده از نوع مهاجمی که از عربستان به جنوب کشور هجوم آورده نیست.

موسوی افزود: ملخ مشاهده شده در فردیس ملخ شاخک کوتاه مراکشی نام دارد و برخلاف نامش بومی ایران است و ممکن است در مسیر مهاجرت از یک استان و یا شهر به استان و شهر دیگر در فردیس فرود آمده باشد.

وی ادامه داد: این ملخ در دو مدرسه در شهرستان فردیس فرود آمده و از آنجایی که فضایی وجود ندارد به نظر نمی‌رسد که در فردیس ماندگار شود و کم‌کم منطقه را ترک می‌کند اما در هر حال دو تیم در این مدارس مستقر و سم نیز در اختیار آنان قرار شده تا در صورت نیاز سمپاشی صورت بگیرد، البته سم هم طوری انتخاب شده که برای محیط زیست خطر زیادی نداشته باشد.

موسوی با بیان اینکه این نوع ملخ برای مزارع کشاورزی و باغات خطرساز نیست افزود: در هر حال تیم‌هایی هم برای بررسی به مزارع و باغات فرستاده شده تا در صورت مشاهده اقدامات لازم انجام شود اما تاکنون گزارشی از مشاهده ملخ در مزارع و باغات ارسال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند چون این نوع ملخ خسارتی به دنبال ندارد.

ایسنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on ملخ‌هایی که در فردیس مشاهده شده از نوع مهاجم نیست

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>