پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, اصفهان  »   هجوم میلیونها پروانه به اصفهان / کشاورزان سمپاشی نکنند
25 اردیبهشت 1398 , ساعت 18:21

هجوم میلیونها پروانه به اصفهان / کشاورزان سمپاشی نکنند

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: هجوم میلیون ها پروانه به مناطق شهری و روستایی استان نگران کننده نیست و آنها آفت محسوب نمی شوند.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: هجوم میلیون ها پروانه به مناطق شهری و روستایی استان نگران کننده نیست و آنها آفت محسوب نمی شوند.

حسین اکبری روز چهارشنبه افزود : از اواسط هفته جاری میلیون ها قطعه از گونه پروانه «روزپر» به نواحی شهری و روستایی، صحنه های زیبایی را از حضور این حشره در بوستان ها، مزارع و باغزارها خلق کرده که البته با نگرانی برخی از کشاورزان همراه بوده است و برخی از این افراد قصد دارند که با سمپاشی با آن مبارزه کنند.
وی اظهارداشت: کشاورزان شهرستان ها و نواحی استان نباید به هیچ عنوان نگرانی در خصوص این پروانه ها در روزهای اخیر در مزارع مشاهده می شوند، داشته باشند.
وی ادامه داد: افزایش جمعیت پروانه های روز پر در اثر بارندگی های اخیر و رطوبت زمین در دشت ها ایجاد شده است، این پروانه ها موجب گرده افشانی گیاهان و غذای خوبی برای پرندگان محسوب می شوند.
اکبری با بیان این پروانه ها مهاجر نیستند، تصریح کرد: بر اساس گزارش کارشناسان، پروانه های روزپر موجود در مزارع و باغ ها شهرستان به هیچ عنوان آسیبی به تولیدات کشاورزی وارد نمی کند.
وی تصریح کرد : کشاورزان نباید هیچگونه اقدامی از جمله سمپاشی علیه پروانه های روز پر انجام دهند.
این استان واقع در مرکز کشور دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و از این پهنه ۳.۲ میلیون هکتار معادل ۳۲ درصد سطح استان را اراضی بیابانی و شنزار تشکیل داده که به طور عمده در بخش های شمالی و شرقی آن پراکنش دارند، این اراضی مشتمل بر ۱۶ کانون بحرانی فرسایش بادی می باشند که حدود یکهزار ۱۰۰ هزار هکتار از سطح استان را به خود اختصاص داده اند.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

زاگرس رشته‌کوهی است که از غرب تا جنوب‌غربی ایران امتداد دارد. حیات وحش منطقه زاگرس اگر نه بی‌نظیر که کم‌نظیر است، به‌گونه‌ای که این منطقه وسیع یکی از مراکز شناخته‌شده جهان از نظر ...
کوچه و خیابان های شهر بجنورد پر از پروانه‌های زیبا و رنگارنگ شده است این میهمانان زیبا و دوست داشتنی در سراسر شهر به این سو و آن سو پرسه می‌زنند....
مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه شهروندان یزدی از حضور پروانه‌ها در سطح شهر نگرانی خاصی نداشته باشند گفت: پروانه‌های سطح شهر یزد نه برای کشاورزی و نه برای سلامتی ...
تصاویر پرواز پروانه ها در آسمان شهر سمنان را نشان می دهد. رنگین بانو با نام علمی Venessa cardui نوعی پروانه رنگی است تعداد زیادی از آنها در حال حاضر در شهرهای مختلف ...
No Thoughts on هجوم میلیونها پروانه به اصفهان / کشاورزان سمپاشی نکنند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>