پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   مبارزه با آفت ملخ در 230 هزار هکتار انجام شد
26 اردیبهشت 1398 , ساعت 13:39

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور :

مبارزه با آفت ملخ در ۲۳۰ هزار هکتار انجام شد

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: همزمان با آغاز نخستین ریزش آفت ملخ صحرایی از بهمن ماه تاکنون در سطح 230هزار هکتار مبارزه با این آفت در کشور انجام و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: همزمان با آغاز نخستین ریزش آفت ملخ صحرایی از بهمن ماه تاکنون در سطح ۲۳۰هزار هکتار مبارزه با این آفت در کشور انجام و این روند همچنان ادامه دارد.

محمد رضا درگاهی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: براساس پیش بینی های فائو سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح کشور به ۶۰۰ هزار هکتار می رسد.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۴۷ ریزش آفت ملخ صحرایی در کشور داشتیم که از شبه جزیره عربستان وارد شده و این ریزش ها در ماه های آینده در استان های جنوبی از جمله بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان ادامه دارد.
درگاهی اضافه کرد: اگر عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در جنوب کشور به خوبی انجام شود به طور قطع استان های مرکزی از این افت در امان می مانند و به این وسیله امنیت غذایی کشور حفظ می شود.
وی تاکید کرد: روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی با توجه به حجم آلودگی تاکنون مطلوب بوده است اما با توجه به میزان آلودگی تامین امکانات سمپاشی و اعتبارات لازم در این بخش ضروری است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود با تامین اعتبارات لازم روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور افزایش یابد.
وی یادآور شد: در زمان حاضر بیش از هزار نفر و ۶۰۰ خودرو کمک دار در امر مبارزه با آفت ملخ در استانهای درگیر مشغول به فعالیت هستند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی همکاری استان های همجوار غیر درگیر با استان های آلوده ضروری است.
محمد باقر سعادت افزود: هجوم آفت ملخ صحرایی به استان های کشور جدی است و شیوع این آفت می تواند امنیت غذایی کشور را با خطر روبه رو کند.
وی برضرورت همکاری هرچه بیشتر همه استان ها با استان های غیر درگیر در بحث آفت ملخ صحرایی تاکید کرد.
سرپرست فرمانداری دشتستان گفت: با توجه به اینکه احتمال حمله ملخ ها به نخیلات وجود دارد استفاده از توان استان و استان های همجوار برای کنترل این آفت ضروری است.
جواد لقمان زاده افزود: تاکنون همکاری خوبی در بحث سمپاشی مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی انجام شده ولی باید اقدامات بیشتری در این خصوص انجام شود.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on مبارزه با آفت ملخ در ۲۳۰ هزار هکتار انجام شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>