پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   انتظار ما از سازمان برنامه و بودجه این است که اعتبارات مصوب را بدون تاخیر پرداخت کند
26 اردیبهشت 1398 , ساعت 16:02

انتظار ما از سازمان برنامه و بودجه این است که اعتبارات مصوب را بدون تاخیر پرداخت کند

سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است بیش از 10 میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهد که تا کنون بیش از سه میلیارد تومان پرداخت شده است. انتظار ما از سازمان برنامه و بودجه این است که این اعتبارات را آنی و بدون تاخیر پرداخت کن

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: از بهمن ماه گذشته تاکنون طرح مبارزه با ملخ های صحرایی در سطح ۲۳۰هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است.

محمد رضا درگاهی امروز در بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان دشتستان استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی های سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ایران به ۶۰۰ هزار هکتار می رسد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۴۷ ریزش آفت ملخ صحرایی در استان های درگیر این آفت داشتیم که از شبه جزیره عربستان وارد شده و این ریزش ها در ماه های آینده در استان های جنوبی از جمله بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان ادامه دارد.
درگاهی گفت: اگر عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در جنوب کشور به خوبی انجام شود به طور قطع استان های مرکزی از این آفت در امان می مانند و به این وسیله امنیت غذایی حفظ می شود.
وی افزود : روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی باتوجه به حجم آلودگی تاکنون مطلوب بوده است اما باتوجه به میزان آلودگی تامین امکانات سمپاشی و اعتبارات لازم در این بخش ضروری است.
درگاهی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود با تامین اعتبارات لازم روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور افزایش یابد. اکنون بیش از هزار نفر و ۶۰۰ خودرو در مبارزه با آفت ملخ در استانهای درگیر مشغول اند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی همکاری استان های همجوار غیر درگیر با استان های آلوده ضروری است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز گفت :الحمدالله در استان بوشهر با توجه به تدبیرمسئولین و استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی استان مبارزه با این مهمان های ناخوانده به خوبی انجام شده است..
کیخاه افزود: بیان داشت : سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است بیش از ۱۰ میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهد که تا کنون بیش از سه میلیارد تومان پرداخت شده است. انتظار ما از سازمان برنامه و بودجه این است که این اعتبارات را آنی و بدون تاخیر پرداخت کند چرا که اگر اعتبارات همان موقع پرداخت می شد امروز این حجم خسارت ها و هزینه های تحمیلی به این شکل نبود. اگر باز هم تاخیر شود در ادامه تامین اعتبارات زیان های خیلی بیشتری به کشور خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

No Thoughts on انتظار ما از سازمان برنامه و بودجه این است که اعتبارات مصوب را بدون تاخیر پرداخت کند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>