پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, تهران  »   توضیح سازمان مدیریت بحران درباره ملخ‌های مشاهده شده در استان تهران/ ملخ‌ها مهاجم نیستند
28 اردیبهشت 1398 , ساعت 14:13

توضیح سازمان مدیریت بحران درباره ملخ‌های مشاهده شده در استان تهران/ ملخ‌ها مهاجم نیستند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه ملخ‌های مشاهده شده در جنوب استان تهران بومی و مشهور به شکم بادمجانی هستند، گفت: این ملخ‌ها آفتی برای کشاورزی محسوب نشده و مخاطره‌ای برای مناطق مسکونی ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه ملخ‌های مشاهده شده در جنوب استان تهران بومی و مشهور به شکم بادمجانی هستند، گفت: این ملخ‌ها آفتی برای کشاورزی محسوب نشده و مخاطره‌ای برای مناطق مسکونی ایجاد نمی‌کند.

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره هجوم ملخ‌ها به تهران گفت: این‌ ملخ‌ها در حدود ۲ الی ۳ روز پیش یعنی از چهارشنبه در اطراف استان تهران دیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه ملخ‌ها در صورتی که از خارج از مرزها آمده باشند می‌توانند خطرناک بوده و باعث شیوع بیماری شوند، ادامه داد: خوشبختانه این ملخ‌ها داخلی هستند البته ملخ‌های داخلی نیز دو دسته‌اند یک دسته آنها ملخ دریایی و دسته دیگر ملخ غیردریایی هستند. ملخ دریایی متعلق به مناطق جنوب کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه ملخ‌های غیردریایی نیز دو نوع هستند، تصریح کرد: ملخ‌های غیردریایی یا ملخ صحرایی هستند یا ملخ بومی. بررسی‌های اولیه نشان داد که ملخ‌هایی که در اطراف تهران مشاهده شده‌اند ملخ صحرایی نیستند، اگر این ملخ‌ها صحرایی بودند باید منطقه قرنطینه می‌شد، چراکه ملخ‌های صحرایی به شدت هجومی و مزاحم هستند.

درجاتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به کارشناسی‌هایی که صورت گرفته این ملخ‌ها بومی هستند و از مرتع استفاده می‌کنند. بنابراین آفتی برای کشاورزی محسوب نشده ومخاطره‌ای برای مناطق مسکونی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز گروهی از کارشناسان از دایره حفظ نباتات جهاد کشاورزی در این منطقه حضور دارند و در حال بررسی‌های بیشتر هستند. محدوده حضور این ملخ‌ها بیشتر در دو نقطه روستای گلزار و شهر شریف‌آباد در منطقه پاکدشت است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خاطرنشان کرد: این ملخ‌هایی که در حال حاضر در تهران هستند به غیر از ملخ‌هایی هستند که در حدود یک ماه پیش به کشور وارد شدند. نرخ تراکم پخش این ملخ‌ها با آن ملخ‌های مهاجم قابل مقایسه نیست. در هر ۸ مترمربع یک ملخ بومی مشاهده می‌شود و هنوز هم جمعیت‌شان آنقدر زیاد نشده که بتوانیم اسم آن را هجوم به مناطق سکونت‌گاهی بگذاریم و همانطور که گفتم این ملخ‌ها بومی بوده و مشهور به شکم بادمجانی هستند.

خبرگزاری ایلنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on توضیح سازمان مدیریت بحران درباره ملخ‌های مشاهده شده در استان تهران/ ملخ‌ها مهاجم نیستند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>