جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   رهاسازی 25 هزار عدد تریکوکارت در شالیزارهای میاندورود
28 اردیبهشت 1398 , ساعت 13:21

رهاسازی ۲۵ هزار عدد تریکوکارت در شالیزارهای میاندورود

مدیر جهادکشاورزی میاندورود از رهاسازی 25 هزار عدد تریکوکارت در 250 هکتار از شالیزارهای این شهرستان در مرحله نخست خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی میاندورود از رهاسازی ۲۵ هزار عدد تریکوکارت در ۲۵۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان در مرحله نخست خبر داد.
به گزارش “خبر گیاه پزشکی ایران” به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سیدشبر موسوی گفت: مرحله اول رهاسازی ۲۵ هزار عدد تریکوکارت در ۲۵۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان میاندورود شروع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود ادامه داد: پیش بینی می شود امسال مبارزه بیولوژیک با استفاده از ۸۰ هزار عدد تریکوکارت در ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان انجام شود.

وی بیان کرد: مبارزه بیولوژیک در زمین‌های شالیزاری با استفاده از حشرات مفید برای کاهش سموم کشاورزی و تولید محصولات سالم و ارگانیک همه ساله در دستورکار جهاد کشاورزی است و با همکاری کارشناسان این مدیریت و شرکت‌های مربوطه انجام می شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: برای افزایش دانش و اطلاعات کشاورزان و آگاه سازی برای استفاده بهینه از کود و سم و مبارزه بیولوژیک در شالیزارها، جهاد کشاورزی این شهرستان تاکنون ۱۴ دوره آموزشی برای شالیکاران در روستاها برگزار کرده است.

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رهاسازی زنبور تریکوگراما در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان برای کنترل بیولوژیک آفت ساقه خوار برنج خبر داد. سید علی ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح کنترل بیولوژیک آفات با رها سازی زنبور‌های تریکوگراما و براکون در مزارع گوجه فرنگی و باغات انار در حال اجراست....
برای کنترل کرم ساقه خوار ذرت و گوجه فرنگی از حشرات مفید یعنی زنبور‌های تریکوگراما و براکون استفاده می شود که جایگزینی مناسب به جای سم پاشی با سموم شیمیایی هستند....
مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از مبارزه با لارو پروانه تک نقطه ای برنج در 3 هزار و 570 هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد. سید اسماعیل علوی از مبارزه ...
No Thoughts on رهاسازی ۲۵ هزار عدد تریکوکارت در شالیزارهای میاندورود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>