پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, یزد  »   آیا پروانه‌های سطح شهر ‌برای سلامتی انسان ‌تهدید به شمار می‌روند؟
29 اردیبهشت 1398 , ساعت 14:18

آیا پروانه‌های سطح شهر ‌برای سلامتی انسان ‌تهدید به شمار می‌روند؟

مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه شهروندان یزدی از حضور پروانه‌ها در سطح شهر نگرانی خاصی نداشته باشند گفت: پروانه‌های سطح شهر یزد نه برای کشاورزی و نه برای سلامتی انسان هیچ تهدیدی ندارند.

مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه شهروندان یزدی از حضور پروانه‌ها در سطح شهر نگرانی خاصی نداشته باشند گفت: پروانه‌های سطح شهر یزد نه برای کشاورزی و نه برای سلامتی انسان هیچ تهدیدی ندارند.

چند روزی است که در استان یزد به واسطه حضور پرشمار پروانه سبب بروز مشکلات و ایجاد دغدغه در بین شهروندان یزدی به این منظور که آیا این پروانه بیماری‌های خاصی دارند و یا اینکه عمر حضور آنها در استان به چه اندازه است ایجاد شده است.

در این راستا مرتضی فتاحی اردکانی، مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر اینکه شهروندان یزدی از حضور پروانه‌ها در سطح شهر نگرانی خاصی نداشته باشند اظهار داشت: این پروانه از نظر کشاورزی و بهداشتی مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورند و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی حضور این پروانه‌ها در سطح شهر را به علت وزش‌های باد دانست که سبب می‌شود از سمت مراتع به مناطق شهری کشیده شوند خاطرنشان کرد: این پروانه‌ها نقشی در بروز خسارت‌های کشاورزی ندارند و شهد خوار و از شیره و شهد گیاهان تغذیه می‌کنند.

فتاحی اردکانی به طول عمر این گونه پروانه‌ها اشاره کرد و افزود: پروانه‌ها حشرات بالغی هستند که پس از گذران طول عمرشان از بین می‌روند و مشکلی خاصی هم برای انسان به وجود نمی‌آورند.

مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد در پایان گفت: طول عمر مفید پروانه‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ روز است و پس از تخم گذاری به واسطه این طول عمر کوتاه از بین می‌روند.

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

زاگرس رشته‌کوهی است که از غرب تا جنوب‌غربی ایران امتداد دارد. حیات وحش منطقه زاگرس اگر نه بی‌نظیر که کم‌نظیر است، به‌گونه‌ای که این منطقه وسیع یکی از مراکز شناخته‌شده جهان از نظر ...
کوچه و خیابان های شهر بجنورد پر از پروانه‌های زیبا و رنگارنگ شده است این میهمانان زیبا و دوست داشتنی در سراسر شهر به این سو و آن سو پرسه می‌زنند....
تصاویر پرواز پروانه ها در آسمان شهر سمنان را نشان می دهد. رنگین بانو با نام علمی Venessa cardui نوعی پروانه رنگی است تعداد زیادی از آنها در حال حاضر در شهرهای مختلف ...
چند روزی است پروانه‌های زیبا و رنگی میهمان شهرمان شده‌اند هر چند به زیبایی شهرمان افزوده‌اند ولی در این بین تعدادی از مردم تعجب و حتی کمی نگران شده‌اند، به گفته سرپرست ...
No Thoughts on آیا پروانه‌های سطح شهر ‌برای سلامتی انسان ‌تهدید به شمار می‌روند؟

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>