تامین ۱۰۰ تن گرانول برای مبارزه با کرم ساقه خوار برنج

کرم ساقه خوار برنج

چاپ

مدیر تعاون روستایی مازندران با اشاره به تهیه و تامین سم دفع آفت کرم ساقه خوار برنج برای اولین بار توسط اتحادیه تعاون روستایی استان مازندران در شمال کشور، از تامین ۱۰۰ تن سم گرانول توسط این اتحادیه خبر داد.

به گزارش “خبر گیاه پزشکی ایران” به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدرضا کریمی با اشاره به اهمیت تهیه نهاده های کشاورزی در میزان تولید و افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی از جمله انواع کودهای شیمیایی، بذور اصلاح شده و انواع سموم شیمیایی مانند آفت کشها و قارچ کشها، اتحادیه تعاون روستایی استان مازندران با محوریت مدیریت تعاون روستایی استان برای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان برنج استان اقدام به تهیه و تامین سم گرانول دیازینون ۱۰% و ۵% برای کنترل و مبارزه با آفت مهم و اساسی مزارع برنج شمال کشور یعنی “کرم ساقه خوار” کرده است.

مدیر تعاون روستایی مازندران افزود: این اقدام برای اولین بار از سوی اتحادیه تعاون روستایی استان در شمال کشور بوده و تمامی سموم تهیه شده تحت نام و برند این اتحادیه است.

وی اظهار کرد: از سوی اتحادیه تعاون روستایی استان در حال حاضر ۱۰۰ تن سم گرانول دیازینون تهیه و در اختیار شرکت ها و اتحادیه های تعاون روستایی برای توزیع در بین کشاورزان استان قرار می گیرد.