پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی، ملخ‌ها خسارت جدی به باغات و مزارع کشور وارد نکردند
30 اردیبهشت 1398 , ساعت 9:20

آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی، ملخ‌ها خسارت جدی به باغات و مزارع کشور وارد نکردند

میر گفت: تا ۲۷ اردیبهشت، سطح مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در ۲۵۳ هزار هکتار از ۸ استان کشور صورت گرفته است

محمد رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا ۲۷ اردیبهشت، سطح مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در ۲۵۳ هزار هکتار از اراضی مرتعی ۸ استان کشور صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون بیشترین مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بوده است.

میر با اشاره به اینکه تاکنون آفت ملخ صحرایی خسارت جدی به باغات و مزارع کشور وارد نکرده است، بیان کرد: علی رغم حجم بالای آفت ملخ صحرایی در ۸ استان کشور، اما اقدامات به موقع سازمان حفظ نباتات و جهاد کشاورزی استان‌ها موجب شده است تا این آفت وارد مزارع و باغات نشود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: با توجه به حجم آفت ملخ صحرایی در استان ها، وزیر جهاد کشاورزی در هفته گذشته طی ۲ نامه به وزیر کشور و تشریح موضوع خواستار دریافت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر شدند، از این رو انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر اعتبارات و امکانات لازم در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از اوایل بهمن تاکنون ۱۴۵ ریزش در استان‌های جنوبی کشور داشته ایم، افزود: با توجه به پیش بینی‌های فائو و استمرار حجم ریزش ملخ‌های صحرایی تا پایان شهریور مبارزه در استان‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته میر، با توجه به پیش بینی افزایش حجم ریزش ملخ‌های صحرایی حداقل باید ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به موضوع مبارزه علیه آفت ملخ‌های صحرایی اختصاص یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در تامین آفت کش مورد نیاز مبارزه علیه آفت ملخ‌های صحرایی نداریم، بیان کرد: با توجه به آنکه تکنیکال ۲ آفت کش مبارزه با ملخ صحرایی از خارج تامین و توسط شرکت‌های تولیدکننده داخل فرآوری می‌شود، از این رو مشکلی در این زمینه نداریم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره مباحث مطرح شده پیرامون احتمال بیوتروریسم حملات ملخ‌های صحرایی و اظهار نظر فائو در این زمینه گفت: گروهی از نمایندگان فائو برای بررسی موضوع به ایران و عربستان آمدند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند، اما تا کنون نتیجه را اعلام نکرده اند و طبق اظهار کارشناسان نتایج قطعی حداقل ظرف یک ماه آینده مشخص خواهد شد.

میر درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات به ملخ‌های صحرایی بیان کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با ملخ‌های صحرایی، رسانه‌ها باید کمک کنند که با جلب توجه مدیران مربوط، اعتبارات مناسبی به این موضوع اختصاص یابد.

وی درباره آخرین وضعیت مبارزه با هجوم ملخ‌های مراکشی به نوار شمالی کشور گفت: براساس آخرین آمار در نوار شمالی کشور در سطح حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ‌های مراکشی صورت گرفته و این آفت به طور کامل تحت کنترل است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در پایان با بیان اینکه ملخ‌های مراکشی آفت بومی کشور است، تصریح کرد: طبق روال همه ساله در این مناطق با آفت ملخ مراکشی روبرو هستیم و امسال به سبب افزایش بارندگی ها، جمعیت این ملخ‌ها افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

۴.۵ میلیون نمونه حشره در موزه حشرات هایک میرزایانس در مجموعه ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور شناسایی و نگهداری می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه مقابله گسترده با آفت ملخ صحرایی که در سطح ۲۰۰ هزار هکتار و در ۸ استان صورت پذیرفته همچنان بصورت زمینی و هوایی ادامه دارد، ...
مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه امکان آلودگی عمدی میوه‌های قاچاق ورودی به کشور وجود دارد (اگروتروریسم) درخواست توزیع این میوه ها را در بین اقشار ضعیف جامعه غیر منطقی دانست. اکبر ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: طی یک هفته گذشته ۱۰۱ تن میوه قاچاق شامل لیموترش، گوجه فرنگی، گردو و آواکادو در مرز بازرگان و ۱۵ تن لیموترش در بندرعباس کشف و معدوم شده است. محمدعلی ...
No Thoughts on آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی، ملخ‌ها خسارت جدی به باغات و مزارع کشور وارد نکردند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>