پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   معرفی فرمانده قرارگاه مبارزه با آفت ملخ های مهاجر
30 اردیبهشت 1398 , ساعت 14:49

معرفی فرمانده قرارگاه مبارزه با آفت ملخ های مهاجر

فرماندار گچساران به عنوان فرمانده قرارگاه مبارزه با آفت ملخ‌های مهاجر معرفی شد.

فرماندار گچساران به عنوان فرمانده قرارگاه مبارزه با آفت ملخ‌های مهاجر معرفی شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست فرمانداران معرفی فرمانده قرار گاه مبارزه با آفت ملخ های مهاجرشهرستان‌های دیلم، گناوه ،بهبهان، باشت و گچساران در دوگنبدان گفت: با توجه به اینکه ملخ‌های مهاجر از مسیر شهرستان گچساران وارد استان شده اند برای هماهنگی مبارزه با این آفت فرمانداری گچساران به عنوان مقر فرماندهی قرار گاه مبارزه با آفت ملخ‌ها در استان تعیین شد.
عزیز فیلی افزود: این آفت یک پدیده ملی است و مبارزه با آن نیازمند عزم ملی و استانی است.
وی گفت:همه امکانات استان برای مقابله با این آفت بسیج شده است و فعالیت‌ها زیر نظر فرمانداری گچساران اجرا می‌شود.
معاون عمرانی استاندر ادامه داد: سه میلیارد ریال اعتبار به منظور مقابله با ملخ‌های مهاجر توسط شورای هماهنگی مدیریت بحران اختصاص یافت.
فیلی ادامه داد: از این رقم تاکنون ۲ میلیارد ریال به سازمان جهاد کشاورزی استان پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: تاکنون ۴۰ هزار هکتار ازمراتع و زمین‌های کشاورزی استان برای مبارزه با ملخ‌های مهاجر پایش شده است.
الیاس تاج الدینی افزود: مبارزه با آفت ملخ تاکنون در سه هزار هکتار از مراتع استان در مناطق بی بی حکیمه ۱ و ۲ و دشت آهوباز گچساران انجام شده است.
وی گفت: در هر یک از مناطق آلوده ۶ گروه متشکل از ۱۵ تا ۲۰ نفر در حال اجرای عملیات پایش و سمپاشی هستند.
تاج الدینی ادامه داد: بیش از ۶ خودرو سمپاش به مبارزه با ملخ‌های مهاجر اختصاص داده شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: به علت حساسیت کار سمپاشی در مناطق آلوده در سه مرحله و با استفاده از سم پاش‌های موتوری تراکتوری و پشتی در حال انجام است.
سرپرست فرمانداری گچساران نیز گفت:همه امکانات لازم برای مبارزه با آفت ملخ‌ها باید در گچساران مستقر تا کار مبارزه به خوبی انجام شود.
خوانپایه با بیان اینکه اگر ملخ‌ها وارد مزارع و باغات شوند کار مبارزه با آن‌ها سخت می شود، افزود: با توجه به وجود باغات در دیگر شهرستان‌ها و مناطق سردسیری استان باید تلاش شود این ملخ‌ها در مراتع گچساران از بین برود و اجازه ندهیم وارد باغات و مزارع شوند.
وی گفت:با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن مناطق آلوده استان کار سمپاشی با هواپیما امکانپذیر نسیت و باید به صورت دستی انجام شود.
ملخ‌های مهاجر از بهمن سال گذشته از کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد کشور شده و تاکنون مراتع ۸ استان را آلوده کرده اند.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on معرفی فرمانده قرارگاه مبارزه با آفت ملخ های مهاجر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>