پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, تهران  »   محصولات کشاورزی استان تهران کد ۱۸ رقمی سلامت دریافت می‌کنند
1 خرداد 1398 , ساعت 14:45

محصولات کشاورزی استان تهران کد ۱۸ رقمی سلامت دریافت می‌کنند

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: جهت برآورد کاهش بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی نمونه‌برداری از مزارع و میادین جهت اعطای کد ۱۸ رقمی به محصولات انجام می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: جهت برآورد کاهش بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی نمونه‌برداری از مزارع و میادین جهت اعطای کد ۱۸ رقمی به محصولات انجام می‌شود.

کریم ذوالفقاری امروز در جلسه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به میزان تولید محصولات زراعی و دامی در استان تهران اظهار داشت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات دامی، زراعی و باغی در استان تهران تولید می‌شود.

وی افزود: ۱۲ درصد شیرخام و ۱۷ درصد تخم‌مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود و متولی رعایت بهداشت محصولات دامی و پروتئینی سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و متولی رعایت بهداشت محصولات زراعی سازمان حفظ نباتات و وزارت بهداشت و درمان است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به طرح ارتقا سلامت ۸ محصول پرمصرف بیان کرد: غیر از وظایف مستمر برای ارتقا شاخص‌های بهداشتی در بخش کشاورزی، مصوبه شورای سلامت در زمینه ارتقا سلامت ۸ محصول پرمصرف که ۵ محصول در استان تهران به صورت انبوه تولید می‌شود را در دستور کار داریم.

ذوالفقاری گفت: جهت برآورد کاهش بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی نمونه‌برداری از مزارع و میادین جهت اعطای کد ۱۸ رقمی به محصولات انجام می‌شود که این کد در ۲۲ کشور دنیا از مقبولیت برخوردار است و با هدف صادرات‌محور کردن تولیدات اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: از اردیبهشت‌ماه ۹۷ اعطای گواهی بهداشت به محصولات شروع شده تا محصولات گواهی شده وارد بازار شود که بقایای سموم آن از حد مجاز پایین‌تر باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در پایان با اشاره به ممنوعیت کشت سبزی و صیفی‌جات با آب آلوده خاطرنشان کرد: در مورد کشت سبزی و صیفی‌جات نیز ۵۰ هکتار که در استان تهران با آب فاضلاب آبیاری می‌شد معدوم شدند.

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on محصولات کشاورزی استان تهران کد ۱۸ رقمی سلامت دریافت می‌کنند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>