پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   همایش کنترل آفت مگس زیتون در طارم سفلی برگزار شد
24 تیر 1395 , ساعت 13:50

همایش کنترل آفت مگس زیتون در طارم سفلی برگزار شد

در راستای ارتقای سطح علمی زیتون کاران، همایش کنترل آفت مگس زیتون در طارم سفلی شهرستان قزوین برگزار شد.

در راستای ارتقای سطح علمی باغداران زیتون کار، همایش کنترل آفت مگس زیتون در منطقه طارم سفلی شهرستان قزوین برگزار شد .

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین دراین همایش که علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین، بخشدار طارم سفلی و کشاورزان و باغداران زیتون کار حضور داشتند در خصوص بیولوژی روش های پیش آگاهی، پیشگیری و کنترل آفت مگس زیتون، مناطق انتشار مگس، شکل شناسی این آفت و راه های مبارزه با آفت مگس زیتون مباحثی ارائه شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مگس زیتون یک آفت همگانی است که سازمان جهاد کشاورز ی عملیات ردیابی و پیش آکاهی را برای مبارزه با این آفت برعهده دارد ولی مبارزه اصلی با آفت بعهده کشاورزان و باغداران زیتونکار است.

محمود محمودی در ادامه به اهمیت توسعه کشت گلخانه ای اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست کلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای مصرف بهینه آب و هدایت کشتهای سبزی و صیفی به سمت گلخانه هاست زیر این نوع کشتها ذاتا در فضای باز مقدار آب بسیار بالایی را مصرف می کنند.

وی اضافه کرد: اعتبارات و شرایط مطلوبی در زمینه توسعه کشت گلخانه ای وجود دارد که باید سرمایه گذاران، کشاورزان و فارغ التحصیلان را تشویق و ترغیب کرد تا بتوانیم بخش عمده ای از کشتهای سبزی و صیفی را به گلخانه ها هدایت کرد.

دکتر قرالی محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی  استان قزوین هم گفت: برای جلوگیری و بروز آفت مگس زیتون باید ایستگاه های پیش آگاهی در طی سال آماده باشند.

وی بر نگهداری و محافظت از تله های داخل باغات زیتون برای دستیابی به آمار و اطلاعات درست در خصوص آفت مگس زیتون تاکید کرد.

دکتر گل محمدی نیز از محقیقین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در این همایش گفت: باید به بحث مدیریت در باغ زیتون توجه ویژه ای شود .

وی اضافه کرد: در مدیریت کنترل آفت مگس زیتون باید باغداران زیتون کار و بخش اجرا هماهنگی های لازم را با کارخانه داران انجام دهند تا استحصال روغن در برنامه زمانبندی خاص انجام گیرد.

گل محمدی تصریح کرد: در مدیریت باغ باید از ابتدای فروردین ماه کلیه امور مربوط به باغ اعم از هرس، پاچوش ها و آبیاری منظم بموقع صورت گیرد تا با مدیریت درست و مناسب باغ از آفت مگس زیتون جلوگیری کرد.

در پایان این همایش زیتون کاران مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند و پاسخ های کارشناسی به آنها ارائه شد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/9XsVOD

مطالب مرتبط

طرح مبارزه با افت مگس زیتون در باغات طارم اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آفت مگس زیتون طی چند سال اخیر خسارات زیادی به محصولات زیتون وارد ...
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تله مگس زیتون شدند که دستگاهی تلفیقی از همه روش‌های مبارزه با آفت زیتون است و آسیب زیست محیطی در پی ندارد و دو ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت مگس میوه زیتون با مبارزه گسترده و به موقع علیه این آفت امسال در باغ های این محصول در استان به زیر یک درصد ...
No Thoughts on همایش کنترل آفت مگس زیتون در طارم سفلی برگزار شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>