پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, دسته‌بندی نشده, فارس  »   مقابله با هجوم ملخ ها نیازمند کمک تشکل‌های کشاورزی
3 خرداد 1398 , ساعت 19:50

مقابله با هجوم ملخ ها نیازمند کمک تشکل‌های کشاورزی

جهاد کشاورزی فارس از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی و خانه کشاورز استان خواست برای مقابله با هجوم ملخ های بالدار به این سازمان کمک کنند.


جهاد کشاورزی فارس از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی و خانه کشاورز استان خواست برای مقابله با هجوم ملخ های بالدار به این سازمان کمک کنند.

روابط عمومی سازمان‌جهاد کشاورزی استان فارس با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در چند روز اخیر ملخ بالدار با جمعیت فوق العاده زیاد به استان هجوم آورده و در مناطق صعب العبور و در حجم انبوه به ویژه در شهرستان‌های ممسنی، گراش و کازرون استقرار پیدا کرده است.
در این اطلاعیه آمده است: محدودیت منابع و امکانات دولتی سبب شده که مبارزه صرفا با تکیه بر امکانات و منابع دولتی، نتیجه دلخواه کنترل کامل ملخ در مناطق آلوده و کانون کوبی به منظور جلوگیری از استقرار آفت در استان و کشور و در زمان مناسب حاصل نشود.
با توجه به اینکه ممکن است این آفت به مزارع و باغ‌های استان آسیب وارد کند، از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز استان خواسته می شود در شرایط حاضر که اوج طغیان آفت است از تمام توان خود برای تهیه امکانات مورد نیاز ازجمله تهیه سمپاش، تراکتور، تانکر سمپاش و نیروی کارگر برای مبارزه با آفت، این سازمان را یاری کنند.

هجوم ملخ های دریایی به استان‌های جنوبی کشور و ۷ شهرستان همجوار استان فارس با استان‌های بوشهر و هرمزگان از نیمه اول بهمن سال ۹۷ آغاز و تاکنون ادامه داشته است.
عملیات مبارزه علیه آفت در بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده به آفت در شهرستان‌های جنوبی استان انجام شده و خوشبختانه تاکنون خسارتی به باغ‌ها و مزارع استان وارد نشده است.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on مقابله با هجوم ملخ ها نیازمند کمک تشکل‌های کشاورزی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>