حمله ملخ ها به شهرستان کازرون/۸ تیم سمپاشی برای مقابله با ملخ‌ها تشکیل شده است

حمله ملخ به شهرستان کازرون

چاپ

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه دستجات ملخ‌های صحرایی در کازرون مشاهده شده اند، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه مهاجم به مزارع کشاورزی، ۸ تیم پایش تشکیل شده است و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی از کشاورزان، دامداران و زنبورداران خواست که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ ها، به مراتع و علف زار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود در اسرع وقت اطلاع دهند.

رشیدی با تاکید بر لزوم آماده به کار بودن امکانات و لوازم مورد نیاز سمپاشی از جمله تراکتور‌ها و سمپاش‌ها از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد هرگونه عملیات سمپاشی علیه آفت را فقط با کسب نظر کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: اطلاع رسانی لازم به دهیاران و کشاورزان در خصوص هجوم ملخ‌های دریایی (صحرایی) به شهرستان کازرون انجام شده و با بررسی تیم‌های پایش و ردیابی، اولین نمونه از این ملخ‌ها دیروز بعد از ظهر در روستا‌های زوالی و امر آباد این شهرستان مشاهده شد.

رشیدی گفت: دستجاتی ملخ صحرایی در نقاطی از شهرستان از جمله دهنو پوشیگان، امرآباد، خیر آباد کرونی، دشت دوان، منطقه کاشی سرامیک، زوالی، پل آبگینه، پریشان، بیخک جروق و کنارتخته مشاهده شده است.

رشیدی با بیان اینکه در حال حاضر تنها عملیات رصد و پایش در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به محض اطلاع از افزایش و ورود آن‌ها به فاز تهاجمی عملیات سمپاشی آغاز خواهد شد، اضافه کرد: از کشاورزان شهرستان کازرون در خواست می‌شود در این مدت همکاری لازم را با تیم‌های پایش این مدیریت صورت گیرد.