پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مرکزی  »   هجوم ملخ ها به زرندیه (ساوه) نگران کننده نیست
3 خرداد 1398 , ساعت 16:20

هجوم ملخ ها به زرندیه (ساوه) نگران کننده نیست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: درخصوص هجوم ملخ ها که از شب گذشته در مناطقی از شهرستان زرندیه بوقوع پیوسته است جای نگرانی نیست.

احمد قره بیگلو در این باره اظهار کرد: کانون ملخ هایی که هم اکنون به شهرستان زرندیه هجوم آوردند عمدتا مراتع هستند و به دلیل اینکه از حالت پوره خارج شده و بالغ و بالدار شده اند و به حالت پروازی درآمده اند و در شرایط کنونی به باغات و مزارع خسارت وارد نمی کنند. بیشتر اثر روانی ناشی از حضور آنها را به دلیل جابجایی از شهری به شهر دیگر شاهد هستیم.

وی بیان کرد: پایش هایی که در مناطق مختلف شهرستان بعمل آمده نشان می دهد، نیاز به مبارزه نبوده و حضور ملخ ها در شهرستان به صورت مستمر پایش و رصد می شود. چنانچه نیاز به سمپاشی باشد به اندازه کافی سموم در سطح شهرستان وجود دارد و کار مبارزه با ملخ ها از طریق سمپاشی صورت خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: بیشترین آسیب ظهور ملخ ها در حالت پوره بودن است که در سطح وسیعی از اراضی و باغات خسارت وارد می کنند اما ملخ هایی که هم اکنون در بخش هایی از زرندیه و ساوه حضور دارند از حالت پوره درآمده و بالغ و بالدار شده اند و به صورت پروازی درآمدند که جای نگرانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در صورت افزایش جمعیت ملخ‌ها، تجهیزات، ادوات و سموم کافی برای مقابله با آنها وجود دارد، افزود: در حال حاضر ریزش ملخ‌ها عمدتا در نواحی منابع طبیعی قرار داشته و کمتر به مزارع و باغات هجوم آورده‌اند.

قره بیگلو افزود: بیشترین تراکنش ملخ هایی که هم اکنون در این شهرستان حضور دارند شبها بوده و بیشتر در نقاطی که پرنور هستند به پرواز در می آیند.

وی در خصوص مدت زمان حضور ملخ ها در این شهرستان گفت: معمولا ملخ ها از نیمه خردادماه ظهور پیدا کرده و به مدت دو هفته در منطقه حضور دارند اما در سالجاری به دلیل تغییرات نسبی شرایط آب و هوایی، کمی زودتر به این منطقه هجوم آورده اند.

ملخ ساوه
خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on هجوم ملخ ها به زرندیه (ساوه) نگران کننده نیست

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>