جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   ملخ صحرایی در رامهرمز رخ نشان داد
2 خرداد 1398 , ساعت 8:16

ملخ صحرایی در رامهرمز رخ نشان داد

مدیر جهادکشاورزی رامهرمز از مشاهده شدن جمعیتی از ملخ صحرایی در مراتع روستای بن رشید از توابع بخش سلطان آباد این شهرستان خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی رامهرمز از مشاهده شدن جمعیتی از ملخ صحرایی در مراتع روستای بن رشید از توابع بخش سلطان آباد این شهرستان خبر داد.

سید مهرداد میرسالاری، مدیر جهادکشاورزی رامهرمز گفت: جمعیتی از ملخ صحرایی در مراتع با پوشش بوته‌ای و درختچه‌ای روستای بن رشید از توابع بخش سلطان آباد این شهرستان رخ نشان دادند.

وی افزود: بلافاصله با تدارک ادوات، تجهیزات و سموم مورد نیاز، از بعد از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز طی ۲ عملیات سم پاشی موثر در سطح حدود ۱۵ هکتار، بخش عظیمی از دستجات ملخ‌ها نابود شدند.

میرسالاری بیان داشت: از بهمن ماه سال گذشته با اعلام ورود ملخ صحرایی از جنوب کشور، تشکیل اولین ستاد ردیابی، رصد و مبارزه در سطح فرمانداری شهرستان صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: اکیپ‌های مربوطه در مدیریت جهادکشاورزی و پیش بینی تدارکات لازم و اطلاع رسانی عمومی به کشاورزان، به طور مستمر عملیات گشت زنی، رصد و پایش توسط کارشناسان جهاد کشاورزی باهمکاری کشاورزان، دامداران روستایی و عشایر در سطح مزارع، مراتع و جنگل‌ها ادامه دادند.

این مقام مسئول گفت:این اولین کانون تجمعی مشاهده شده از ملخ صحرایی در رامهرمز بوده است که ضمن تشکر از حضور و همکاری داوطلبانه‌ی کشاورزان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستای بن رشید و سایر روستا‌های بخش سلطان آباد و تشکر از حمایت ریاست و مجموعه سازمان جهادکشاورزی خوزستان، فرمانداری شهرستان، و بخشداری سلطان آباد، از کلیه همشهریان تقاضا داردم که در امر رصد و ردیابی ملخ همیاری و همکاری لازم را داشته و در هر نقطه‌ای از شهرستان به هر تعداد و هر سنی از ملخ مشاهده نمودند سریعاً به جهادکشاورزی یا بخشداری‌ها اطلاع رسانی نمایند.

میرسالاری ادامه داد: کلیه مناطق سرسبز به ویژه مناطق جنگلی و بیشه‌ای با توجه به برداشت مزارع، مستعدترین و محتمل‌ترین مکان‌های حضور ملخ می‌باشند که در صورت آسیب درختان و جنگل، جبران خسارت و احیای دوباره آن‌ها امری زمان بر و هزینه دار برای شهرستان خواهد بود.

وی در پایان به دامداران توصیه نمود که از چرای احشام خود در مناطق سم پاشی شده مطلقاً خودداری نمایند و جهت کانون کوبی فوری و جلوگیری از تکثیر و گسترش ملخ که پی آیند آن مبارزه گسترده‌تر و آلودگی بیشتر مراتع و محدودیت چرای دام‌ها می‌شود، تقاضا دارد که دامداران نیز در پایش و رصد ملخ نیز همکاری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on ملخ صحرایی در رامهرمز رخ نشان داد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>