جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   گلایه استاندار کرمان از سازمان حفظ نباتات کشور/ مشکل ملخ ها تشدید شده است
30 اردیبهشت 1398 , ساعت 14:17

گلایه استاندار کرمان از سازمان حفظ نباتات کشور/ مشکل ملخ ها تشدید شده است

استاندار کرمان با گلایه از پرداخت نشدن اعتبار 1.5 میلیارد تومانی برای مبارزه با ملخ‌ها گفت: مشکل ملخ‌ها تشدید شده است.

استاندار کرمان با گلایه از پرداخت نشدن اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی برای مبارزه با ملخ‌ها گفت: مشکل ملخ‌ها تشدید شده است.

دکتر”محمدجواد فدایی” صبح امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: مشکل ملخ‌ها در جنوب استان با بارندگی‌های اخیر تشدید شده و همچنین به علت بارندگی باند فرودگاه قلعه گنج دچار مشکل شده است.

وی افزود: براساس مصوبه جلسه قبل قرار بوده دستگاه‌های اجرایی ۳۴ دستگاه خودروی شاسی‌بلند به جنوب استان اعزام کنند که اکنون تنها ۹ خودرو در جنوب حضور دارد. دستگاه‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند در حالی که اگر دستگاه‌ها کمک کنند، مشکل حل می‌شود.

فدایی تصریح کرد: باید خودروهای مجهز کمک‌دار توسط دستگاه‌هایی که تعهد شده، در اختیار جهاد کشاورزی جنوب قرار گیرد و بعداز ظهر امروز با اصلاح باند، هواپیما برای سمپاشی منطقه کوهستان به رودبار برود.

استاندار کرمان بیان کرد: به شدت از سازمان حفظ نباتات کشور گللایه داریم که تعهدات را با تعلل انجام می‌دهد و اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی که باید به استان کرمان پرداخت می‌کردند، اختصاص نیافت و همچنین باید سم خریداری و در اختیار ما قرار می‌دادند، که این کار نیز صورت نگرفت.

وی افزود: از سازمان حفظ نباتات می‌خواهیم در عمل به تعهدات تسریع کند و همین اعتبار کمی که نسبت به نیاز تعیین شده را به استان کرمان ابلاغ کند.

فدایی اظهار کرد: مصوب شد فرمانداری‌ها از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری برای مبارزه با ملخ استفاده کنند و دهیاری‌ها زیر نظر فرمانداری‌ها و جهاد کشاورزی در عملیات سمپاشی مشارکت و همکاری و از اعتبارات دهیاری در این زمینه و خارج از حریم دهیاری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باید تمرکز جهاد کشاورزی جنوب در منطقه رودبار و به ویژه کوهستان باشد و در صورت نیاز، شهرداری‌ها از اعتبارات شهرداری برای مبارزه با ملخ در حریم شهرها استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on گلایه استاندار کرمان از سازمان حفظ نباتات کشور/ مشکل ملخ ها تشدید شده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>