پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سمنان  »   مبارزه با آفت ملخ در ۱۴۸۰ هکتار از مزاع و باغ‌های دامغان
27 تیر 1395 , ساعت 18:19

مدیر جهاد کشاورزی دامغان اعلام کرد:

مبارزه با آفت ملخ در ۱۴۸۰ هکتار از مزاع و باغ‌های دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از عملیات اجرایی مبارزه با آفت ملخ در یک‌هزار و ۴۸۰ هکتار هکتار از مزارع و باغ‌های این شهرستان خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از عملیات اجرایی مبارزه با آفت ملخ در یک‌هزار و ۴۸۰ هکتار هکتار از مزارع و باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: به‌طور متوسط روزانه با این آفت در حدود ۳۰ هکتار از مزارع کشاورزی دامغان مبارزه شده است.

عباس علیان‌نژاد ظهر امروز در شورای معاونین جهاد کشاورزی دامغان اظهار داشت: عملیات اجرایی مبارزه با آفت ملخ در باغ‌ها و مزارع شهرستان دامغان از ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات در کشاورزی و باغداری، تصریح کرد: مبارزه با این آفات نقش مستقیمی در افزایش تولید محصولات و کاهش هزینه‌های تولید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه ملخ از مضرترین جوندگان در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: هجوم ملخ‌ها به اراضی کشاورزی و باغی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به کشاورزان وارد کند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد کشاورزان، افزود: اجرایی شدن این طرح‌ها زمینه رشد و توسعه بیشتر کشاورزی و بهبود اقتصاد کشاورزان و باغداران را به بهمره دارد.

علیان‌نژاد از شناسایی کانون‌های مهم آفت ملخ در مزارع و باغ‌های دامغان خبر داد و گفت:پس از شناسایی این کانون‌ها، عملیات اجرایی مبارزه با آفت ملخ در مزارع این شهرستان به دو روش طعمه‌پاشی و محلول‌پاشی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مهمترین کانون آفت ملخ در مراتع درمنه و قیچ از توابع شهرستان دامغان وجود دارد، اظهار داشت: آفت ملخ در شهرستان دامغان بیشترین آسیب را به باغ‌های میوه و مزارع یونجه و شبدر وارد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان ادامه داد: علاوه بر درمنه و قیچ مناطق کجین دشت، بادله، سوسن وار ،اگره، کشت دشت و…از آلوده‌ترین مناطق شهرستان دامغان به آفت ملخ هستند.

وی در پایان خواستار همکاری جوامع محلی در اجرای این طرح‌ها شد و گفت: علاوه بر مشارکت مردم محلی، ارائه آموزش‌های لازم و امور ترویجی می‌تواند کمک شایانی به کشاورزی منطقه داشته باشد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/Q6vJx4

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on مبارزه با آفت ملخ در ۱۴۸۰ هکتار از مزاع و باغ‌های دامغان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>