پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   خوابیدگی شالی ۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای آمل در اثر بارندگی
27 تیر 1395 , ساعت 10:38

مدیرجهادکشاورزی آمل خبر داد:

خوابیدگی شالی ۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای آمل در اثر بارندگی

مدیرجهادکشاورزی آمل گفت: حدود ۱۵هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان درپی بارش‌های چند روزه هفته گذشته دچار خسارت (ورس) خوابیدگی شالی به سطح زمین شده است.

مدیرجهادکشاورزی آمل گفت: حدود ۱۵هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان درپی بارش‌های چند روزه هفته گذشته دچار خسارت (ورس) خوابیدگی شالی به سطح زمین شده است.

سیدحسین اسلامی افزود: پیش از بارش باران هفته گذشته درمازندران، شرایط رشد شالی به صورت طبیعی ومطلوب بوده و در وضعیت پر کردن دانه‌ها و طلایی شدن خوشه‌ها قرار داشت اما با بارش‌های متوالی و وزش باد نیمه دوم تیر شالیزارهای آمل دچار ورس (خوابیدگی) شد که این وضعیت درکاهش عملکرد تولید محصول درواحد سطح تاثیر زیادی دارد.

وی به شالیکاران خسارت دیده آملی توصیه کرد برای دریافت غرامت بیمه محصولات زراعی هرچه زود‌تر به صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بانک کشاورزی آمل مراجعه کنند.

به گفته مدیرجهادکشاورزی آمل، سطح زیرکشت شالی امسال در شالیزارهای این شهرستان بیش از۳۷هزارهکتار است که نخستین برداشت مکانیزه محصول شالی نیز دیروز در روستای «درزی کلا» از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل انجام شد.

اسلامی با اشاره به اینکه امسال در بیش از۳۲هزارهکتار از شالیزارهای این شهرستان ارقام محلی طارم و بقیه نیز ارقام پرمحصول کشت شده است، پیش بینی کرد، حدود ۲۰۰هزارتن شلتوک از شالیزارهای آمل امسال برداشت شود.

در شهرستان آمل با بیش از ۵۰هزارهکتار سطح زیرکشت، سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید وبه بازارهای مصرف داخل وخارج از کشور ارسال می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/YjLoQ0

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

رقم جدید برنج " شهریار" که مهر ماه سال ۹۵ از سوی پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری مازندران واقع در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری معرفی شده بود، به صورت رسمی ...
No Thoughts on خوابیدگی شالی ۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای آمل در اثر بارندگی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>