پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, تهران  »   هجوم ملخ ها به حسن آباد فشافویه
7 خرداد 1398 , ساعت 16:48

هجوم ملخ ها به حسن آباد فشافویه

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: جمعیت ملخ ها در روستای کلین حسن آباد فشافویه بیش از حد نرمال است و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: جمعیت ملخ ها در روستای کلین حسن آباد فشافویه بیش از حد نرمال است و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

محمد عباسی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی هم اکنون در کانون های اصلی تجمع ملخ ها حضور دارند و تمهیدات در خصوص کنترل جمعیت این حشرات اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه افزایش غیرطبیعی تعداد ملخ ها در حسن آباد فشافویه موجب نگرانی کشاورزان بویژه غله کاران شده است، افزود: جهاد کشاورزی شهرستان ری برای رفع نگرانی کشاورزان گندم و جوکار شهرستان ری سم برای مقابله با ملخ ها را در اختیار کشاورزان قرار داده است.

عباسی ادامه داد: کانون های اصلی ملخ در شهرستان ری عرصه های منابع طبیعی و زمین های بایر اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) است، هنوز گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به زمین های کشاورزی در شهرستان ری مخابره نشده است.

وی تصریح کرد: ملخ‌هایی که در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری و فرودگاه امام خمینی (ره) مشاهده شده است از نوع بومی (مراکشی) هستند که در اثر بارندگی های اخیر و سبز بودن مراتع و عرصه های منابع طبیعی رشد پیدا کرده اند.

عباسی ادامه داد: هیچگونه گزارشی در خصوص حضور ملخ ها در سایر بخش های از جمله کهریزک، قیامدشت، شهرری و خاوران دریافت نشده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on هجوم ملخ ها به حسن آباد فشافویه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>