پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   ماموریت دادستان‌های گلستان برای پیشگیری از آتش‌زدن بقایای گیاهی
7 خرداد 1398 , ساعت 12:49

ماموریت دادستان‌های گلستان برای پیشگیری از آتش‌زدن بقایای گیاهی

رئیس کل دادگستری گلستان از دادستان‌ها خواسته، در نشست‌هایی با فرمانداران، مسئولان جهاد کشاورزی محیط زیست، منابع طبیعی و دهیاران از آنان بخواهند برای پیشگیری از آتش زدن بقایای گیاهی از هم‌اکنون چاره‌اندیشی و راه‌های جایگزین به کشاورزان معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان از دادستان‌ها خواسته، در نشست‌هایی با فرمانداران، مسئولان جهاد کشاورزی محیط زیست، منابع طبیعی و دهیاران از آنان بخواهند برای پیشگیری از آتش زدن بقایای گیاهی از هم‌اکنون چاره‌اندیشی و راه‌های جایگزین به کشاورزان معرفی کنند.

هادی هاشمیان همچنین دادستان‌ها را مکلف کرد، به عنوان مدعی‌العموم کسانی که کاه و کلش و بقایای محصولات کشاورزی را آتش می‌زنند به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان با بیان این که بر اساس قانون کسانی که بقایای گیاهی را آتش می‌زنند تحت پیگرد قرار می گیرند، افزود: بر اساس ماده دو قانون جلوگیری از آلودگی هوا مصوب ۱۳۷۴، پخش و انتشار هرگونه مواد آلوده‌کننده هوا بیش از حد مجاز از منابع تجاری، خانگی و متفرقه در هوای آزاد ممنوع است و متخلف به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، همچنین به صراحت در ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها ومراتع کشور اگر آتش ناشی از آتش زدن کاه و کلش مزارع به جنگل‌ها سرایت کند، مرتکب به حبس تادیبی از دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

هاشمیان بیان کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان آتش زدن مزارع علاوه بر آلودگی محیط زیست و تخریب منابع خاکی و آتش گرفتن درختان حاشیه جاده‌ها، در برخی موارد سبب سرایت آتش به جنگل‌ها و مراتع نیز شده است.

سال‌های گذشته با ورود دستگاه قضایی، روند سوزاندن بقایای گیاهی در زمین‌های کشاورزی کاهش یافته است.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

عوامل سوزاندن بقایای کشاورزی در استان فارس با برخورد قضایی مواجه خواهند شد. مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: با گذشت نزدیک به ۳ سال از تصویب ماده ۲۰ "قانون ...
فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: آتش زدن بقایای محصول در یک مزرعه سبب شد افزون بر 400 هکتار از اراضی کشاورزی مجاور در روستای هفت آسیاب این شهرستان در آتش بسوزند....
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: آتش زدن بقایای محصول در زمین های زراعی از نظر سازمان جهاد کشاورزی جرم محسوب می شود و باید با آموزش و آگاهی بخشی به کشاورزان از ...
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: بیماری زنگ زرد که در سطح محدودی در برخی مزارع گندم این شهرستان مشاهده شده بود با سرعت عمل کارشناسان کشاورزی کنترل شد. احمد زارعی روز یکشنبه در نشست شورای کشاورزی،آب ...
No Thoughts on ماموریت دادستان‌های گلستان برای پیشگیری از آتش‌زدن بقایای گیاهی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>