پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, تهران  »   دسترسی کشاورزان به آب آلوده مسدود می‌شود
29 تیر 1395 , ساعت 10:40

دسترسی کشاورزان به آب آلوده مسدود می‌شود

اول تیر‌ماه امسال بود که مسئله آبیاری مزارع سبزیجات جنوب شهر تهران با فاضلاب دوباره برسر زبان‌ها افتاد و در جلسه علنی شورای شهر تهران، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست در حضور فرماندار ری به ارائه مستنداتی دراین باره پرداخت.

در آن جلسه فرماندار ری قول داد که از فردای جلسه (چهارشنبه دوم تیر) عملیات قلع و قمع مزارعی که محصولات‌شان با آب آلوده آبیاری می‌شوند شروع شود اما با گذشت حدود یک‌ماه و پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی اصحاب رسانه و رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر هنوز خبری از به‌سرانجام رسیدن عملیات قلع و قمع این مزارع نیست. روز گذشته نیز رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر از ارسال مستندات و مدارک مربوط به این ماجرا به سازمان بازرسی کل کشور و دادستان تهران خبر داد.

اینطور که حافظی می‌گوید، آبیاری مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب ۱۰سال است که ادامه دارد البته از سوی مسئولان و متولیان امر اصلاحات گسترده‌ای هم صورت گرفته تا جایی که در ۸۰درصد این اراضی آب سالم جایگزین آب آلوده شده اما مسئله این است که همچنان در ۲۰درصد مزارع به وسعت ۵۰۰هکتار شاهد کشت سبزیجات آلوده هستیم.

وی از برگزاری نشست مشترک شورای شهر تهران با مسئولان مرتبط ازجمله فرماندار ری، قائم‌مقام جهادکشاورزی و نمایندگان اداره آب و فاضلاب شهر تهران در اوایل ‌ماه جاری سخن گفت. ازجمله نتایج این نشست مشترک به مداخله فوری دستگاه‌های ذیربط به این موضوع انجامید که درنخستین قدم منجر به سرپوش گذاشتن روی کانال‌های فاضلاب شد تا دیگر دسترسی کشاورزان به فاضلاب میسر نباشد.

در همین نشست همچنین مقرر شد هر دستگاهی شرح وظایف خاص خود را داشته باشد به همین دلیل حافظی از سازمان محیط‌زیست به‌عنوان یک سازمان نظارتی و سیاستگذار خواست تا علاوه بر بازدید از نحوه آبیاری مزارع در این باره روشنگری‌های لازم را انجام دهد واز دستگاه‌های مرتبط نیز مطالبه‌گری داشته باشند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/C86lb3

همشهری آنلاین

مطالب مرتبط

No Thoughts on دسترسی کشاورزان به آب آلوده مسدود می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>