جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سیستان و بلوچستان  »   براساس اعلام فائو هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت
7 خرداد 1398 , ساعت 11:48

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:

براساس اعلام فائو هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برابر اعلام سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) در هفته‌های آینده هجوم ملخ صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برابر اعلام سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) در هفته‌های آینده هجوم ملخ صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت.

زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این سطح از هجوم ملخ در استان بی سابقه بوده به کشاورزان توصیه کرد در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۰۰ هزارو ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

زورقی اظهار افزود: ۵۵ هزار و ۱۷۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالدار و ۴۴ هزارو ۸۸۰ هکتار به پوره (نوزاد ملخ) اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کلیه امکانات لجستیکی و توان کارشناسی سازمان بی وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال کرده و برای تداوم مبارزه نیاز به حمایت مسئولین در سطح ملی و استانی است.

زورقی تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر و افزایش رطوبت در منطقه شرایط را برای رشد و تکثیر این آفت فراهم کرده است.

وی پیش بینی کرد: در صورت ریزشهای جدید دستجات ملخ مهاجر سطح مبارزه با این آفت در استان به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار برسد.

وی خاطرنشان کرد: برابر اعلام سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) در هفته‌های آینده هجوم ملخ صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت.

خبرگزاری موج

مطالب مرتبط

در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیر تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: فائو امسال در خصوص سوسک حنایی خرما هشدار داده و نیاز است باغداران مراقب این آفت و همچنین مگس میوه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
No Thoughts on براساس اعلام فائو هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور شدت خواهد گرفت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>