پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   کشاورزان سموم دفع آفات را از فروشندگان مجاز تامین کنند
8 خرداد 1398 , ساعت 12:44

کشاورزان سموم دفع آفات را از فروشندگان مجاز تامین کنند

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با تاکید بر عدم استفاده بی رویه و غیرکارشناسی از سموم دفع آفات نباتی گفت: در صورت ضرورت کشاورزان سموم مورد نیاز را از فروشندگان مجاز و دارای پروانه تامین کنند.

اسماعیل کریمی روز چهارشنبه در این باره افزود: کشاورزان و باغداران برای پیشگیری از مشکلات زیست محیطی، سموم مصرفی خود را از فروشندگان مجازی که دارای پروانه تأیید شده از سوی جهاد کشاورزی هستند، تهیه و خریداری کنند.
وی ادامه داد: واحدها و مراکز فروش سموم مجاز نیز با رعایت ضوابط و مقررات و توصیه‌های فنی و کارشناسی که توسط همکاران حفظ نباتات انجام می‌شود، نسبت به عرضه سموم به کشاورزان و باغداران اقدام کنند.
کریمی با تاکید بر اهمیت ساماندهی فروشگاه‌های آفت کش نباتی و عرضه سموم و تأثیر آنها بر سلامتی جامعه و محیط زیست اشاره کرد و از آغاز اقدامات لازم در این خصوص خبر داد.
وی با اشاره به ساماندهی فروشندگان و توزیع کنندگان سموم کشاورزی در این شهرستان اضافه کرد: برای این منظور، بازدیدهای دوره‌ای از سم فروشی‌های مراغه انجام می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۲ فروشگاه سموم کشاورزی دارای مجوز در شهرستان وجود دارد که در زمینه عرضه و فروش سموم مورد نیاز کشاورزی فعالند.

وی افزود: متقاضیان فروشندگی‌های سموم به استناد ماده ۱۷و ۱۸ قانون حفظ نباتات و ماده ۲ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی قبل از اقدام به فروش سموم باید پروانه بهره برداری فروشندگی سموم را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دریافت کنند.
کریمی اضافه کرد: در این راستا، با واحدها و فروشندگان فاقد پروانه و مجوز لازم برخورد قاطع قانونی خواهد شد.
شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.
این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
تعداد ۵۶۰ داروخانه گیاهپزشکی و فروشگاه آفت کش نباتی در فارس مجاز به فروش سم هستند. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: تعداد فروشگاه‌های آفت ...
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: کشاورزان ابتدا نسخه را از کلینیک های گیاهپزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاه های مجاز اقدام کنند. به نقل از پایگاه ...
مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از کشف و ضبط سموم تقلبی و بی کیفیت به ارزش بیش از سه میلیارد ریال از فروشگاه‌های عرضه سموم در این شهرستان خبر داد....
No Thoughts on کشاورزان سموم دفع آفات را از فروشندگان مجاز تامین کنند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>