پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   وانت حامل مرکبات قاچاق در بستک هرمزگان توقیف شد
30 تیر 1395 , ساعت 16:48

مدیر جهاد کشاورزی بستک:

وانت حامل مرکبات قاچاق در بستک هرمزگان توقیف شد

مدیر جهاد کشاورزی بستک از توابع هرمزگان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک دستگاه خودرو وانت حامل دو تن میوه خارجی قاچاق از نوع مرکبات را توقیف کردند.

مدیر جهاد کشاورزی بستک از توابع هرمزگان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک دستگاه خودرو وانت حامل دو تن میوه خارجی قاچاق از نوع مرکبات را توقیف کردند.
شهرام کریم زادگان می محموله کشف شده را شامل پرتقال والنسیا و لیمولیبسون محصول کشور آفریقای جنوبی عنوان کرد که به مقصد استان فارس بارگیری شده بود.
وی افزود: محموله کشف شده به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بنا به در خواست این مدیریت و صدور حکم قضایی با حضور نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی نیروی انتظامی معدوم شد.
کریم زادگان با بیان اینکه واردات میوه قاچاق بیشترین خسارت را به تولید کنندگان داخلی وارد می کند ابراز داشت: با هرگونه قاچاق میوه در این شهرستان با هدف جلوگیری ازسوء استفاده افراد سودجو وکمک به تولید کنندگان داخلی برخورد می شود.
ظرف ۱۵ماه گذشته تاکنون نزدیک به ۳۰۰تن انواع میوه قاچاق به ارزش حدود ۱۷میلیارد ریال در سطح هرمزگان کشف ومعدوم شده است.
سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز اعلام کرده است درسال جاری تاکنون ۳۰ تن انواع مرکبات قاچاق در شرق این استان کشف شده است.
بنا به اعلام این منبع و براساس قانون تنها واردات چهار محصول موز، آناناس، انبه و نارگیل مجازو ورود لیموترش برزیلی، لیمو و انبه پاکستانی و همچنین پرتقال غیر قانونی و قاچاق است.
بسیاری از میوه های قاچاق کشف شده به علت استفاده از سموم کاربردی ، مواد نگهدارنده واستفاده از گازهای شیمیایی برای زود رسیدن میوه، برای سلامت مصرف کننده گان خطرآفرین اعلام شده ند.
حدود۹۰ درصد قاچاق میوه و چای از طریق مبادی رسمی با سوء استفاده از اسناد گمرکی وارد می شود طوریکه قاچاقچیان با سوء استفاده ازخلاء قانون، اسناد گمرکی را چندین نوبت مورد استفاده قرار می دهند.
یکی دیگر از راههای ورود میوه قاچاق از مبادی رسمی به داخل کشور، قرار دادن میوه های مجاز در قسمت جلوی کانتینر و مخفی کردن میوه های قاچاق در پشت سردخانه و امکان پذیر نبودن بازرسی همه قسمت های کانتینرهای یخچال دار است.
شهرستان ۴۰هزار نفری بستک در ۲۲۰کیلومتری غرب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/MzGW8H

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: سه ماه نخست امسال 47 فروشگاه عرضه سموم نباتی پایش و دو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ...
سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با قاچاق محصولات کشاورزی به کشور باید جدی تر برخورد شود. محمد علی طهماسبی با بیان اینکه قاچاق آفتی است که ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند گفت: ۱۷ مورد پرونده قاچاق به جهاد کشاورزی ارجاع داده شده است. شهرام پرورش ظهر امروز ...
گردو یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین محصولات خشکباری و روغنی در جهان محسوب می‌شود، به طوری که 1.2 میلیون هکتار سطح زیر کشت گردو در جهان بوده و سالانه 3 میلیون و 400 هزار ...
No Thoughts on وانت حامل مرکبات قاچاق در بستک هرمزگان توقیف شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>