پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران, کارگاه های آموزشی  »   کارگاه معرفی تکنولوژی های ویرایش ژنوم یوکاریوتی با تاکید بر تکنولوژی مدرن CRISPR/Cas9
31 تیر 1395 , ساعت 7:48

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برگزار می نماید:

کارگاه معرفی تکنولوژی های ویرایش ژنوم یوکاریوتی با تاکید بر تکنولوژی مدرن CRISPR/Cas9

کارگاه معرفی تکنولوژی های ویرایش ژنوم یوکاریوتی با تاکید بر تکنولوژی مدرن CRISPR/Cas9 در تاریخ ۲۸ مرداد ماه توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برگزار خواهد شد.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، تکنولوژی های ویرایش ژنوم به ویژه تکنولوژی CRISPR/Cas9 کاربردهای بسیار متنوعی در علوم پزشکی، کشاورزی و صنعت دارد. امروزه در دنیا برروی این تکنولوژی ها سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام می شود. هم اکنون در تعداد بسیار زیادی از شرکت ها در دنیا از این تکنولوژی به صورت آزمایشگاهی در درمان بیماریهای ویروسی و سرطان و حتی اصلاح گیاهان استفاده می شود.
حضور در این کارگاه می تواند ایده های بسیار مفیدی درحوزه های پزشکی، کشاورزی و علوم پایه به محققان ارائه نماید که در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان قابل اجرا خواهد بود. لذا متقاضیان با گرایشهای مختلف بیولوژی و بیوتکنولوژی و حوزه های مرتبط می توانند در این کارگاه حضور یابند.
گفتنی است  در پایان این دوره انتظار می رود شرکت کنندگان با مباحث:  فهم دقیق تکنولوژی های ویرایش ژنوم، توانایی طراحی سازه به منظور خاموشی ژن ووارد کردن ژن، توانایی آنالیز سلولهای مهندسی شده، توانایی تصحیح ژنهای معیوب، چالش های موجود در بحث های اخلاق زیستی و مالکیت فکری تکنولوژی CRISPR/Cas9 و… آشنا شوند.
علاقمندان می تواند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کرده و یا با شماره های ۸۸۵۲۵۳۸۵ و ۸۸۵۴۵۰۵۹ تماس حاصل نمایند.

 

کارگاه ویرایش ژنوم

مطالب مرتبط

No Thoughts on کارگاه معرفی تکنولوژی های ویرایش ژنوم یوکاریوتی با تاکید بر تکنولوژی مدرن CRISPR/Cas9

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>