پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   آتش زدن بقایای محصول ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مجاور را نابود کرد
11 خرداد 1398 , ساعت 17:17

آتش زدن بقایای محصول ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مجاور را نابود کرد

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: آتش زدن بقایای محصول در یک مزرعه سبب شد افزون بر 400 هکتار از اراضی کشاورزی مجاور در روستای هفت آسیاب این شهرستان در آتش بسوزند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: آتش زدن بقایای محصول در یک مزرعه سبب شد افزون بر ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مجاور در روستای هفت آسیاب این شهرستان در آتش بسوزند.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد شنبه در جمع در خبرنگاران افزود: مأموران انتظامی بخش افزر این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره آتش سوزی در اراضی کشاورزی مطلع و در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که اراضی کشاورزی این منطقه به دلیل آتش زدن پسماند زمین‌های کشاورزی مجاور طعمه حریق شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با تلاش عوامل انتظامی، اهالی محل، عوامل منابع طبیعی و آتش نشانی، آتش سوزی به طور کامل مهار شده، تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان، در این آتش سوزی ۴۰۰ الی ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از بین رفته است.

شهرستان قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع است.

با وجود هشدارهای مسئولان و پیش بینی شدن جریمه‌هایی، همچنان برخی افراد برای از بین بردن آفات زمین‌های کشاورزی، بقایای محصول را در مزرعه به آتش می کشند. به گفته فعالان محیط زیست، این اقدام سبب از بین رفتن بافت خاک و آلودگی هوای مناطق همجوار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عوامل سوزاندن بقایای کشاورزی در استان فارس با برخورد قضایی مواجه خواهند شد. مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: با گذشت نزدیک به ۳ سال از تصویب ماده ۲۰ "قانون ...
رئیس کل دادگستری گلستان از دادستان‌ها خواسته، در نشست‌هایی با فرمانداران، مسئولان جهاد کشاورزی محیط زیست، منابع طبیعی و دهیاران از آنان بخواهند برای پیشگیری از آتش زدن بقایای گیاهی از هم‌اکنون ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: آتش زدن بقایای محصول در زمین های زراعی از نظر سازمان جهاد کشاورزی جرم محسوب می شود و باید با آموزش و آگاهی بخشی به کشاورزان از ...
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: بیماری زنگ زرد که در سطح محدودی در برخی مزارع گندم این شهرستان مشاهده شده بود با سرعت عمل کارشناسان کشاورزی کنترل شد. احمد زارعی روز یکشنبه در نشست شورای کشاورزی،آب ...
No Thoughts on آتش زدن بقایای محصول ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مجاور را نابود کرد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>