پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   سمپاشی و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در شهرستان باشت از بامداد آغاز شد
11 خرداد 1398 , ساعت 11:35

سمپاشی و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در شهرستان باشت از بامداد آغاز شد

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملخ های صحرایی در حاشیه باغستان های منطقه پشتکوه شهرستان باشت در جنوب این استان مشاهده شده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملخ های صحرایی در حاشیه باغستان های منطقه پشتکوه شهرستان باشت در جنوب این استان مشاهده شده است.

حسین لایقی مطلق با اشاره به اینکه این آفت در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان باشت هنوز نتوانسته است خسارتی وارد کند اظهار داشت: کار سمپاشی و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در شهرستان باشت از بامداد امروز آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک ماه اخیر ۷۵ هزار هکتار از مراتع این استان در برابر آفت ملخ با مشارکت کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.

وی اظهار داشت: این میزان مرتع در گچساران، باشت، بویراحمد، کهگیلویه و سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پایش شده است.

وی بیان کرد: با توجه به امکان مهاجرت ملخ‌های صحرایی از استان‌های مجاور کشاورزان باید در صورت مشاهده این آفت به مدیریت‌های جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند تا کار مبارزه در کوتاه‌ترین زمان قبل از ایجاد خسارات انجام شود.

وی افزود: تاکنون چهار هزار و ۴۲۰ هکتار عملیات سمپاشی در نقاط آلوده مراتع بی بی حکیمه و خشاب در شهرستان گچساران انجام شده است..

لایقی ابراز داشت: کار پایش و مبارزه با مشارکت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، نیروهای بسیج و سایر متولیان در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: ۳۰ اکیپ متشکل از سه نفر برای انجام عملیات پایش و سم پاشی مبارزه با ملخ‌های صحرایی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده است..

استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان دراوایل سال ۱۴۰۲ خبر داد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : ...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه استان‌های جنوبی مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند و تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به جنوب ...
مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح نزدیک به ۸۰ هزار هکتار پیش بینی می شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
No Thoughts on سمپاشی و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در شهرستان باشت از بامداد آغاز شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>