استفاده از هواشناسی کشاورزی به اندازه سرمایه گذاری ها نبوده است

هواشناسی

چاپ

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در ایران سرمایه گذاری های بسیاری در حوزه هواشناسی کشاورزی صورت گرفته اما به اندازه این سرمایه گذاری ها، از این فناوری استفاده نشده است.

یزدان سیف روز سه شنبه در آئین آغاز فعالیت باشگاه کشاورزان و معرفی سامانه ۱۵۵۹ لرستان افزود: در سیل های اخیر، هواشناسی این پدیده را اعلام کرد اما اطلاعات در زمان مناسب به کشاورزان منتقل نشد.
وی نبود اطلاع به موقع کشاورزان از وضعیت جوی را موجب خسارات و کاهش سطح کمی و کیفی تولیدات دانست و اظهار کرد: حتی کارشناسان امر نیز با هواشناسی کشاورزی آشنا نیستند.
وی ادامه داد: اقلیم و درجه هوا در امر کشاورزی بسیار مهم و موثر بوده که عدم توجه به ظرفیت ها، موجب خسران می شود.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاوری اضافه کرد: تفاوت تولید، کیفیت و رقابت پذیری در دنیا بسیار مهم است که این امر ثابت کرده تنها کار در مزرعه اهمیت بخش کشاورزی را نشان نمی دهد بلکه حجم عمده ای در رقابت پذیری فرایند تولید است.
سیف دستیابی به دانش روز را عامل اصلی در رقابت پذیری دانست و گفت: کشورها و بنگاه های اقتصادی موفق با استفاده از فناوری های نوین، هزینه های جانبی را در کشاورزی کاهش می دهند.
وی بر نگاه اقتصادی به عوامل تولید تاکید کرد و یادآور شد: هر کشاورزی که در سامانه ۱۵۵۹ عضو شود صاحب پوشه شخصی و مستند سازی خواهد شد.
سیف با بیان اینکه ۱۵۵۹ برای جلوگیری از دغدغه های زراعی کشاورزان متناسب با نیاز آنها طراحی شده افرود: میز خدمات الکترونیکی در این سامانه ارائه می شود و کشاورزان می توانند از طریق تلفن از آن این بهره مند شوند.
به گفته وی در این سامانه علم روز ، زنجیره تامین نهاده ها، تغذیه گیاهی، سموم و علف کش ها و در آینده ماشین آلات و خدمات کشاورزی ارائه می شود.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/D8L4zp