سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   آفت ملخ در خوزستان کنترل شده است
11 خرداد 1398 , ساعت 11:26

آفت ملخ در خوزستان کنترل شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوشبختانه ملخ در خوزستان کنترل شده است و جای نگرانی در بحث هجوم ملخ‌ها در استان خوزستان وجود ندارد.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوشبختانه ملخ صحرایی در خوزستان کنترل شده است و جای نگرانی در بحث هجوم ملخ‌ها در استان خوزستان وجود ندارد.

محمد قاسمی نژاد با اشاره به آخرین وضعیت حضور ملخ در خوزستان اظهار کرد: در بحث ملخ، هیچ خسارتی به محصولات کشاورزی استان وارد نشده است و با توجه به گرم‌تر شدن هوا شاهد از بین رفتن و کاهش این آفت در استان هستیم.

وی افزود: خوشبختانه ملخ در خوزستان کنترل شده است و جای نگرانی در بحث هجوم ملخ‌ها در استان خوزستان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به افزایش دما، عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت به صورت شبانه در مناطقی از استان در حال انجام است و جای نگرانی از بابت حضور ملخ در استان خوزستان وجود ندارد.

قاسمی نژاد با بیان اینکه عملیات پایش ملخ‌ها در مزارع همچنان در حال انجام است، عنوان کرد: عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت تا کنون در سطح ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام گرفته است. همچنین تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در بحث این آفت پایش شده‌اند.

وی ادامه داد: کار سمپاشی در شهرستان‌های بهبهان، رامهرمز، امیدیه و دو منطقه از شهرستان هندیجان در حال انجام است و با توجه به افزایش دمای هوا جای نگرانی برای حضور این آفت در مزارع استان وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان دراوایل سال ۱۴۰۲ خبر داد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : ...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه استان‌های جنوبی مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند و تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به جنوب ...
مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح نزدیک به ۸۰ هزار هکتار پیش بینی می شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
No Thoughts on آفت ملخ در خوزستان کنترل شده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>