محصولات کشاورزی ارگانیک البرز به روسیه صادر می شود

ارگانیک

چاپ

استاندار البرز از صادرات محصولات ارگانیک کشت شده در مزارع کشاورزی استان به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، سید حمید طهائی روز پنجشنبه در بازدید از مزارع ۵۴ هکتاری محصولات کشاورزی ارگانیک زیر کشت در مجموعه مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت فردیس، با اشاره به کیفیت محصولات کشاورزی این منطقه، اظهار داشت: ظرفیت مزارع استان البرز به نحوی است که نه تنها نیاز داخلی بلکه بازار جهانی و منطقه ای را تأمین می کند.
وی با اشاره به سفر اخیر هیات روسیه به استان البرز و راه اندازی دفتر صادراتی این کشور، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بخشی از محصولات کشاورزی استان به صورت مستقیم به روسیه صادر خواهد شد.
طهائی با بیان اینکه این هیات تا به اکنون سه سفر به البرز داشته و درصادرات مصمم هستند، گفت: این مزرعه نیز از جمله مزارع استان است که محصولات آن بازار صادراتی دارد و از محصولات ارزشمند در بازارهای جهانی است.
وی افزود: محصولات این مزارع علاوه بر کیفیت مرغوب از شاکله بازار پسندی نیز برخوردار است و همین امر سبب موفقیت صادرات محصولات تولیدی کشاورزی می شود.
طهائی استفاده بهینه آب در کشت تولیدات محصولات زراعی را نیز مطلوب خواند و بیان کرد: علاوه بر طرح ترویج کشاورزی، تولید محصولات با استفاده بهینه از آب یکی از ویژگی هایی است که باید در حوزه کشاورزی اجرایی شود.
علاوه بر آموزش بهره برداران، دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی از استانهای البرز، تهران و قزوین، نیز در قالب تورهای ویژه نحوه تولید و کشت انواع سبزی، صیفی و ذرت را بصورت میدانی در این مزارع فرا می گیرند. کشاورزان بنا به تشخیص ویژگی های منطقه خود بذرهای مورد نظر را تهیه و در استان مورد نظر کشت می کنند.
مهمترین ویژگی محصولات این مزرعه صادرات تولیدات کشاورزی به خلیج فارس،دبی و عمان است. این مرکز در حال حاضر ۱۲۰۰ دانشجو دارد که در طول فصل زارعی در کنار آموزش، اشتغال مستقیم هم دارند.
کاهش مصرف آب با بکار گیری شیوه های آبیاری تحت فشار از دیگر مزایای تولیدات کشاورزی ارگانیک در این مرکز است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/ZmpC4F