پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز  »   تولید عسل ارگانیک در البرز برای نخستین بار در کشور
7 مرداد 1395 , ساعت 13:17

پس از 18 سال تلاش و تحقیق مستمر:

تولید عسل ارگانیک در البرز برای نخستین بار در کشور

کارشناس دامپزشکی استان البرز پایه گذار طرح پرورش زنبور عسل ارگانیک در کشور گفت که پس از 18 سال تلاش و تحقیق مستمر توانستیم در منطقه آسارا در جاده کرج - چالوس نخستین عسل ارگانیک و کاملاً طبیعی را تولید کنیم.

کارشناس دامپزشکی استان البرز پایه گذار طرح پرورش زنبور عسل ارگانیک در کشور گفت که پس از ۱۸ سال تلاش و تحقیق مستمر توانستیم در منطقه آسارا در جاده کرج – چالوس نخستین عسل ارگانیک و کاملاً طبیعی را تولید کنیم.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، عزیز جمالپور روز پنجشنبه گفت: زنبورعسل از ۱۵۰ میلیون سال قبل وجود داشته ولی با این تفاوت که در آن زمان فاقد زندگی اجتماعی بوده و در طول چندین هزار سال تا اوایل قرن ۱۸ میلادی عسل منبع اصلی قند مصرفی محسوب می شد اما در چند قرن اخیر همزمان با رشد صنعت نیشکر و چغندر قند، استفاده از عسل طبیعی به عنوان تامین کننده اصلی قند کاهش بسیاری داشته است.
این کارشناس کارشناس دامپزشکی استان البرز با توصیه به استفاده از مواد غذایی طبیعی، گفت: شاهد هستیم که برخی سودجویان با استفاده از مواد نامطلوب اقدام به تولید عسل های غیر طبیعی می کنند.
وی افزود: برای نخستین بار در کشور و شاید در دنیا موفق به تولید عسل ارگانیک و طبیعی شدیم که تمامی مراحل تولید و بهره برداری بدون استفاده از هرگونه آنتی بیوتیک، سم های ضد کنه و یا موم مصنوعی است و این برنامه در طی سال تحقیق و تلاش با طراحی کندوهای مدل ویژه که با شرایط آب و هوایی ایران همخوانی دارد، صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این برنامه که با حمایت سرمایه گذار بخش خصوصی انجام گرفته است، با صرف هزینه ۶۰ درصد کمتر نسبت به روش های معمول موجود عسل طبیعی تولید که نمونه آن در دنیا بی نظیر و صد درصد افزایش تولید دارد.
جمالپور گفت: این طرح در شش مزرعه به صورت عملیاتی اجرا شده و قابلیت توسعه در تمام کشور را نیز دارا می باشد.
وی تخمین زد در حدود دویست میلیون کندوی عسل با روش جدید می توان در کشور راه اندازی کرد.
جمالپور از حمایت اداره کل دامپزشکی و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی- ترویجی زنبور عسل ارگانیک توسط جهاد کشاورزی و دامپزشکی نیز قدردانی کرد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/c0z0MX

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on تولید عسل ارگانیک در البرز برای نخستین بار در کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>