مبارزه با آفات و بیماری‌ها در ۳۳ هزار هکتار مزارع گندم مازندران

سم پاشی مزارع

چاپ

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات و بیماری‌ها در ۳۳ هزار و ۷۱۳ هکتار از مزارع گندم استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی گفت: برای جلوگیری از بیماری ها و آفات، تاکنون مبارزه شیمیایی در ۳۳ هزار و ۷۱۳ هکتار از مزارع گندم استان مازندران انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مبارزه با بیماری های گندم در ۳۰ هزار و ۴۲۲ هکتار از مزارع استان صورت گرفت، افزود: مبارزه با زنگ زرد در هشت هزار و ۵۰۰ هکتار، زنگ قهوه ای در ۱۴۳ هکتار، سپتیوریوز برگی در سه هزار و ۹۰ هکتار، سفیدک سطحی در سه هزار و ۸۴۳ هکتار، لکه خرمایی در یک هزار و ۷۱۹ هکتار، فوزاریوم خوشه در ۱۲ هزار و ۶۹۲ هکتار و لکه برگی ها توام در ۴۳۴ هکتار با استفاده از سموم تیلت، فولیکور، فالکن، رکس دو، آرتئا و آمیستاراکسترا انجام شد.

وی با اشاره به مبارزه با آفات در سه هزار و ۲۹۱ هکتار مزارع گندم استان، افزود: مبارزه با حلزون در دو هزار و ۳۳۱ هکتار، سوسک لما در ۹۵۰ هکتار و سوسک سیاه زابروس در ۱۰ هکتار از مزارع گندم با استفاده از سموم دیازینون گرانول، دیازینون، سومیتیون و متالدهاید صورت پذیرفت.