پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   بازدید رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از موسسه تحقیقات برنج آمل
8 مرداد 1395 , ساعت 8:10

عصر روز پنجشنبه صورت گرفت:

بازدید رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از موسسه تحقیقات برنج آمل

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی عصر روز پنجشنبه از معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل دیدن کرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی عصر روز پنجشنبه از معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل دیدن کرد.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، اسکندر زند دراین بازدید از فرایند تولید رقم های درحال تولید برنج در این موسسه بازدید واز نزدیک با کارشناسان این موسسه گفت و گو کرد.
رحمان عرفانی معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل درحاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت که این موسسه با سابقه بیش از پنج دهه تحقیقاتی، پژوهشی، اثرگذار در تولید و معرفی ارقام جدید برنج کشور است.
وی ادامه داد: سالانه در این موسسه به طور میانگین ۳۵ تا ۴۵ طرح پروهشی و تحقیقاتی مربوط به برنج انجام می شود.
معاون موسسه تحقیقات برنج کشور، اقدامات و دستاوردهای پژوهشی در این موسسه را با وجود کمبود امکانات بسیار اثر بخش و تاثیرگذار در بخش تولید برنج کشور دانست.
موسسه تحقیقات برنج کشور مستقر در آمل، تحقیقات متعددی در زمینه اصلاح و تهیه بذر برنج، بررسی آفات، بیماری ها و علف های هرز، خاک و آب و فنی و مهندسی و همچنین در زمینه به نژادی، به زراعی، خاک و تغذیه، شناسایی و مدیریت آفات، فعالیت می کند.
این موسسه از آغاز فعالیتش در اوایل دهه ۴۰ تاکنون توانسته است بیش از ۲۲ رقم برنج را به بخش کشاورزی کشور معرفی کند .
رقم های کوهسار (مقاوم به سرما و زودرس)، شیرودی (پرمحصول کیفی) ‘ندا، فجر و شفق’ از جمله دستاوردهای این موسسه است که همچنان در استان های برنج خیز کشور کشت می شود.
رویکرد دولت یازدهم با هدف مصرف بهینه آب حمایت جدی از کشت برنج در دو استان مازندران و گیلان است و با این نگاه در دو سال اخیر شاهد تسریع در اجرای طرح های تسطیح و یکپارچه سازی اراضی، زهکشی ، مکانیزاسیون و ساماندهی بازار فروش این محصول استراتژیک هستیم.
تولید بذرهای اصلاح شده برنج و معرفی ارقام پرمحصول کیفی مقاوم به سرما و آفت از دیگر برنامه های جدی طرح خوداتکایی برنج در دولت یازدهم است.
مازندران ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری دارد که سالانه با تولید بیش از ۹۵۰ هزار تن برنج سفیید ۴۲درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

 

زند آمل

زند آمل

زند آمل

زند آمل

زند آمل

لینک کوتاه: http://goo.gl/1ubKqC

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on بازدید رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از موسسه تحقیقات برنج آمل

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>