جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   توانمندسازی دانش آموختگان در برنامه مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی
6 مرداد 1395 , ساعت 11:31

انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

توانمندسازی دانش آموختگان در برنامه مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور اجرای دوره های کارورزی دانشجویان رشته کشاورزی در واحدهای دانشگاه آزاد را از اولویتهای این تفاهم نامه اعلام کرد و گفت: در راستای اجرایی شدن ماده ۲۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع کارورزی را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی خواهیم کرد

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع  طبیعی کشور در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای دوره های کارورزی دانشجویان رشته کشاورزی در واحدهای دانشگاه آزاد را از اولویتهای این تفاهم نامه اعلام کرد و گفت: در راستای اجرایی شدن ماده ۲۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع کارورزی را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی خواهیم کرد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع  طبیعی کشور، احمد کبیری فصل مشترک دو مجموعه را غیردولتی بودن و نگاه علمی دانست و افزود: نظام مهندسی کشاورزی در مقایسه با سایر نظامات علاوه بر وظایفی که بر اساس قانون تاسیس برعهده دارد، قوانینی همچون افزایش بهره وی بخش کشاورزی و منابع طبیعی، نظام جامع دامپروری و سیاستهای کلی اصل ۴۴ نیز تکالیفی بر عهده سازمان گذاشته است.

وی با بیان اینکه موضوع بهره وری از موضوعات مهم کشور است، اظهار داشت: ظرفیت بالای نیروی انسانی سازمان و دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسبی است تا بتوانیم با توانمندسازی و تربیت نیروهای متخصص، زمینه نفوذ دانش در بخش کشاورزی را افزایش دهیم که این موضوع به بهره وری واحدهای تولیدی در این بخش کمک خواهد کرد.

کبیری

فریدون رهنمای، معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان را از موضوعات مهم در این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی، همکاری دو مجموعه می تواند در توسعه شرکتهای دانش بنیان در سطح کشور موثر باشد.

رهنمای، ایجاد کارگروه مشترک همکاری برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با تشکیل جلسات منظم کارگروه و پیگیری موضوعات تفاهم نامه می توان گامهای عملیاتی را برداریم. تهیه شیوه نامه از اولویتهای شروع اقدام عملی است که امیدواریم بزودی تهیه و طی بخشنامه ای به واحدهای دانشگاه در سراسر کشور ابلاغ کنیم.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، بازبینی در سرفصلهای رشته های دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: به دلیل تغییر فضای کسب و کار در سالهای اخیر نیاز به بررسی مجدد هستیم و آمادگی داریم سرفصلهای جدید رشته های کشاورزی را با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی بازبینی کنیم.

این تفاهم نامه در ۶ماده، ۳۵ بند و یک تبصره تهیه و به امضاء فریدون رهنمای، معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی  و احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور رسید و مدت اعتبار آن ۴ سال است.

 

لینک کوتاه خبر:http://goo.gl/DOVfwT

مطالب مرتبط

دبیر کمیته علمی کنفرانس بین‌‎المللی تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک گفت: «اگر قرار است کشاورزی ارگانیک توسعه پیدا کند باید حمایت‌هایی از طرف دولت هم داشته باشیم، چراکه این توسعه نیاز به حمایت‌هایی برای ...
No Thoughts on توانمندسازی دانش آموختگان در برنامه مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>