پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   مردم میوه ممنوعه خارجی نخرند/ هشدار درباره ورود آفات قرنطینه‌ای
10 مرداد 1395 , ساعت 14:08

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات:

مردم میوه ممنوعه خارجی نخرند/ هشدار درباره ورود آفات قرنطینه‌ای

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات از مردم خواست برای جلوگیری از قاچاق میوه به کشور از خرید میوه‌های ممنوعه خودداری کنند.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از مهر، مهدی قائمیان با بیان اینکه موضوع قاچاق در هیچ کجای دنیا مورد تایید نیست، اظهارداشت: این مسئله بر روی کشاورزان و تولید کشور تاثیرات منفی بسیار زیادی دارد. وی صادرات محصولات باغی ایران را به اقصی نقاط دنیا مورد اشاره قرار داد و گفت: در چنین شرایطی واردات غیرمجاز برخی محصولات جای سوال دارد.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه احتمال دارد آفات قرنطینه‌ای همراه با این واردات غیرمجاز وارد کشور شود، افزود: در این صورت کشاورزان باید هزینه مبارزه با این آفات را پرداخت کنند و از نظر مالی دچار زیان می‌شوند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آفت جاروک جادوگر حدود ۲۰ سال قبل از این طریق وارد کشور ما شده و به تولید لیموترش کشور آسیب‌هایی وارد کرده است. قائمیان اضافه کرد: علاوه بر این به حجم سمومی که علیه آفات در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزوده خواهد شد و ما با معضل آلودگی محیط زیست نیز مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند تا جلوی واردات غیرمجاز گرفته شود، اظهارداشت: همچنین در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم که مردم از تاثیرات منفی این میوه‌ها بر تولید و سلامت جامعه آگاه شوند و از خرید آنها خودداری کنند.

قائمیان تصریح کرد: اگر مردم از خرید میوه‌های ممنوعه خارجی خودداری کنند این تجارت کثیف خود به خود محدود خواهد شد. معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه ممکن است برخی واردکنندگان از تاثیرات سوء این محصولات بر تولیدات داخلی بی خبر باشند و ناآگاهانه دست به چنین اقدامی بزنند، اضافه کرد: این افراد فقط به سودی که نصیب‌شان می‌شود فکر می‌کنند و  شاید اگر از عواقب کارشان آگاه شوند چنین اقدامی را انجام ندهند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/mD8mpf

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : ...
آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ...
No Thoughts on مردم میوه ممنوعه خارجی نخرند/ هشدار درباره ورود آفات قرنطینه‌ای

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>