پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   شالیزارهای شادگان از علف های هرز پاک شد
11 مرداد 1395 , ساعت 17:48

رئیس جهاد کشاورزی شادگان:

شالیزارهای شادگان از علف های هرز پاک شد

رئیس جهاد کشاورزی شادگان گفت: عملیات مبارزه با علف های هرز در سطح دو هزار 200هکتار از شالیزارهای منطقه انجام شد.

رئیس جهاد کشاورزی شادگان گفت: عملیات مبارزه با علف های هرز در سطح دو هزار ۲۰۰هکتار از شالیزارهای منطقه انجام شد.

حمید مطرودی افزود: وجود علف های هرز’اویارسلام وسوروف’ از عوامل بازدارنده در شالیزارهای این شهرستان به شمار می آید و با برنامه ریزی های انجام شده برای مبارزه با علف های هرز ، مزارع شلتوک این شهرستان با دو روش مکانیکی و شیمیایی از سوی جهاد کشاورزی انجام می شود.
وی بیان کرد: با استفاده از سموم توفور دی، روئستار و تاپیک علف های هرز دو هزار و ۱۵۰ هکتار از شالیزارهای عنبرنجفی و ۵۰ هکتاراز مزارع برنج عنبر محلی با دو روش مبارزه مکانیکی و شیمیایی کنترل شد.
مطرودی افزود: تاکنون ۵۰ هکتار از مزارع به روش شیمیایی و ۱۲ هکتار به روش مکانیکی برای مبارزه با علف هرز سوروف سم پاشی شده است و ۵۳ هکتار از مزارع شلتوک به روش شیمیایی و هشت هکتار به روش مکانیکی برای مبارزه باعلف هرز اویارسلام با مشارکت بهره بردارای محلی انجام شده است.
وی همچنین از لایروبی انهار سالمی، انهار یک و دو ناصری دهستان خنافره خبر داد وگفت: لایروبی این انهار به نحو مطلوب انجام شده که این اقدام کمک شایانی برای کشاورزان و رفع کم آبی موجود می کند.
استان خوزستان با تولید متوسط سالانه ۲۵۰ هزار تن برنج سفید، پس از گیلان و مازندران سومین تولیدکننده عمده برنج در کشور می باشد.
شهرستان شادگان دارای ۵۷ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی است که از این سطح، ۱۳هزار هکتار نخیلات با دو میلیون و۶۰۰ هزار اصله نخل بوده که ۱۰ هزار هکتار آن بارور و سه هزار هکتار آن غیربارور است.
۸۰ درصد نخل ها مربوط به حوضه جراحی و ۲۰ درصد آن مربوط به حوضه کارون است.
تولید خارک و رطب سالانه شادگان ۶۵ هزار تن است و این شهرستان از لحاظ تولید در جایگاه اول در استان خوزستان قرار دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/73rSDa

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مجری طرح خودکفایی گندم کشور توصیه‌های ضروری به کشاورزان برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از کاهش تولید محصولات کشاورزی ارایه داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای سهراب ...
مقامات یک پارک در شهر سان آنتونیو در آمریکا از بز‌ها برای از بین بردن علف‌های هرز استفاده می‌کنند. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل ...
بیش از ۲ میلیون هکتار مبارزه با علف‌های هرز در اراضی کشاورزی کشور در سال زراعی جاری انجام شده است. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
اولین سمپوزیوم علمی "مقاومت علف های هرز به علف كش ها" ....
No Thoughts on شالیزارهای شادگان از علف های هرز پاک شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>