پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   همایش ملی تربیت مربی کشاورزی حفاظتی در گرگان برگزار شد
12 مرداد 1395 , ساعت 11:50

با حضور کارشناسان کشاورزی ۳۱ استان:

همایش ملی تربیت مربی کشاورزی حفاظتی در گرگان برگزار شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پنجمین همایش ملی تربیت مربی کشاورزی حفاظتی با حضور کارشناسان کشاورزی کشور به مدت ۲ روز در گرگان برگزار شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پنجمین همایش ملی تربیت مربی کشاورزی حفاظتی با حضور کارشناسان کشاورزی کشور به مدت ۲ روز در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سهراب سهرابی صبح امروز در مراسم پایانی همایش ملی تربیت مربی کشاورزی حفاظتی اظهار داشت: کارشناسان ۳۱ استان در مدت ۲ روز برگزاری این همایش با آخرین یافته‌های کشاورزی حفاظتی با رویکرد گیاه‌پزشکی آشنا می‌شوند.

وی افزود: در این همایش مسائل مربوط به علف‌های هزر، آفات و بیماری‌ها در کشاورزی حفاظتی تبیین می شود و همچنین شرکت‌کنندگان از مزارع الگوئی و مزارع کشاورزانی که از کشاورزی حفاظتی در زمین خود بهره برده‌اند، بازدید می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان هدف از برگزاری این همایش را توسعه کشاورزی حفاظتی در کشور اعلام و تصریح کرد: براساس برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴، کشاورزی حفاظتی باید در ۳ میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی انجام شود.

سهرابی افزود: خاک از ۳ لایه تشکیل شده که بیشتر مواد آلی خاک در لایه اول و در عمق ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتری وجود دارد استفاده از وسایل شخم معمولی مانند گاو آهن برای شخم زدن زمینهای کشاورزی می تواند لایه اصلی خاک را که سرمایه کشاورز است ضعیف وکم توان کند.

وی گفت: در کشاورزی حفاظتی با استفاده از ادوات خاک‌ورزی نوین می‌توان علاوه بر حفظ رطوبت، سبب افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: برگزاری آموزش کارشناسان برای اشاعه و ترویج کشاورزی حفاظتی با در نظر گرفتن اصول و مبانی مربوط به آن در کل کشور است.

سهرابی خاطرنشان کرد: استان گلستان در خصوص اجرای طرح کشاورزی حفاظتی یکی از استانهای پیشرو و موفق کشور است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/f4b74c

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشوردر دومین جلسه هم‌اندیشی کنترل زراعی زمستانه کرم خاردار پنبه در بخش انابد شهرستان بردسکن با بیان اینکه گیاه پنبه مورد حمله تعداد زیادی از عوامل ...
سند یادداشت تفاهم همکاری " MoU " با حضوردکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر سلسو لویز موریتی رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی برزیل (EMBRAPA ) در ...
No Thoughts on همایش ملی تربیت مربی کشاورزی حفاظتی در گرگان برگزار شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>