پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار ایران, ایران  »   سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به ۵۳۲ هزار هکتار رسید
18 خرداد 1398 , ساعت 14:19

سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به ۵۳۲ هزار هکتار رسید

بر اساس برنامه ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی سازمان حفظ نباتات و همچنین به‌ کار گیری امکانات و تجهیزات در اختیار تا کنون در ۵۳۱ هزار و ۸۸۰ هکتار از اراضی ۹ استان جنوبی کشور با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است.


بر اساس برنامه ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی سازمان حفظ نباتات و همچنین به‌ کار گیری امکانات و تجهیزات در اختیار تا کنون در ۵۳۱ هزار و ۸۸۰ هکتار از اراضی ۹ استان جنوبی کشور با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام این خبر، تصریح کرد: سازمان های جهاد کشاورزی ۹ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان (جیرفت)، بوشهر، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی طی ۴ ماهه گذشته درگیر مبارزه گسترده با آفت ملخ صحرایی هستند و جمع ریزش این نوع ملخ از بهمن ماه سال گذشته تا پایان روز گذشته (۱۷ خردادماه) تعداد ۱۵۳ ریزش بوده است.

دکتر محمدرضا درگاهی گفت: بر اساس این گزارش علیرغم کمبود برخی تجهیزات و منابع لازم، اقدامات پیشگیرانه و سم پاشی‌ عرصه های درگیر با قدرت در این استان ها در حال انجام است و تا جای ممکن از ورود و خسارت گسترده ملخ صحرایی به اراضی زراعی و باغی کشور جلوگیری شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون در استان سیستان و بلوچستان در سطح ۱۴۱۵۰۰ هکتار، در جنوب کرمان (جیرفت) ۱۲۷۴۶۲ هکتار و در استان هرمزگان در مساحتی به وسعت ۱۱۱۲۶۲ هکتار عملیات سمپاشی و مبارزه با کلنی های ملخ صحرایی انجام شده است.

درگاهی ادامه داد: سطح مبارزه با این آفت تا روز جمعه ۱۷ خردادماه در استان بوشهر ۸۶۲۷۰ هکتار، خوزستان ۲۷۲۸۷ هکتار، فارس ۲۴۲۰۴ هکتار، کرمان ۸۸۰۰ هکتار، کهگیلویه و بویراحمد ۴۹۰۰ هکتار و در خراسان جنوبی به ۱۹۵ هکتار رسیده است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی ها و پیش بینی‌های انجام شده، فاز اول عملیات مبارزه با آفت ملخ تا پایان مرداد ماه و در سطح ۷۵۰ هکتار از اراضی کشور ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به ۵۳۲ هزار هکتار رسید

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>