برگزاری گردهمایی هم اندیشی دستور العمل صدور، تمدید، تعلیق و پروانه استاندارد حد مجاز آلاینده ها

سازمان حفظ نباتات کشور - لوگو

چاپ

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، با توجه به عقد تفاهم نامه فیمابین وزیر محترم جهاد کشاورزی و ریاست محترم سازمان ملی استاندارد و تدوین و تصویب و ابلاغ پروانه استاندارد کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی، جلسه هم اندیشی در روز دوشنبه مورخ ۹۵/۵/۱۱ برای اجرایی نمودن صدور پروانه و نحوه همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد با حضور نمایندگان ستادی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد و معاونین محترم تولیدات گیاهی استان ها و روسای محترم ادارات کل استاندارد استان ها در محل سازمان ملی استاندارد برگزار گردید.

در این جلسه معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: در کشور ۳۰ هزار استاندارد ملی تدوین شده که از این میزان حدود ۹۰۰ استاندارد مشمول مقررات اجرای اجباری است.
وی تصریح کرد: در طرح رویکرد نوین استانداردسازی به دنبال توسعه فرآیند استانداردسازی هستیم به گونه ای که درصدیم در این بخش که همان خوداظهاری است برسیم و این موضوع مشمول مواد خام کشاورزی نیز خواهد گردید وی تصریح کرد: با این اقدام قبل  از صدور هر گونه مجوز برای تولید باید نوع استاندارد محصول اعلام شود.و در واقع حدفاصل بین استاندارد تشویق و استاندارد اجباری می باشد.
محمد شجاع الدینی، مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهادکشاورزی در این گردهمایی گفت: نظارت بر سلامت محصولات باغی، زراعی، گلخانه ای و قارچ خوراکی جدی تر می شود.
وی گفت: رییس سازمان ملی استاندارد ایران به سلامت غذا اهمیت می دهد و هماهنگی گسترده ای را در این زمینه انجام داده است.
مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دستگاه های ذیربط با تعامل بیشتر اقدام به تولید و عرضه محصولات می کنند.
همچنین آقای مهندس عصار مشاور رئیس سازمان  و مسئول کلینیک های گیاه پزشکی سازمان حفظ نباتات، ضمن اعلام اقدامات به عمل آمده توسط سازمان حفظ نباتات کشور، به خصوص در زمینه کد های رهگیری ۱۶ رقمی و سامانه های پایش و نیز نقش کلینیک های گیاه پزشکی، پیش شرط دارا بودن کد رهگیری ۱۶ رقمی حفظ نباتات و نظارت کلینیک های گیاه پزشکی در صدور پروانه استاندارد را از نقاط قوت استاندارد یاد شده دانست.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/XZQJuk