پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   جمعیت میلیونی ملخ ها به فارس می‌آیند
14 خرداد 1398 , ساعت 15:25

رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت:

جمعیت میلیونی ملخ ها به فارس می‌آیند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بنا برگزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، 10 تا 20 توده جدید ملخ های صحرایی و هر توده با جمعیتی بالغ بر 50 میلیون ملخ وارد کشور می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بنا برگزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، ۱۰ تا ۲۰ توده جدید ملخ های صحرایی و هر توده با جمعیتی بالغ بر ۵۰ میلیون ملخ وارد کشور می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی در نشست اضطراری و فوق العاده “کمیته پایش و مبارزه با ملخ” با اشاره به اینکه موج جدید ملخ از ۲۰ خردادماه ریزش پیدا می‌کند، افزود: به دلیل وجود باغ‌ها و مزارع سرسبز بخش عمده‌ای از این جمعیت به استان فارس هجوم می‌آورند.

وی در ارتباط با جدی بودن حمله ملخ هشدار داد و گفت: خطر بیخ گوش ماست از این رو نباید غافلگیر شویم و با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات و تجهیزات خسارت ملخ را به حداقل برسانیم.

به گفته قاسمی از همه امکانات مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاه‌های وابسته اعم از امور عشایر، تعاون روستایی، منابع طبیعی و دامپزشکی در سم‌پاشی استفاده و در مکان‌های مورد نیاز سم مجانی توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۴ شهرستان در این استان درگیر مبارزه جدی با ملخ است، تاکید کرد: باغداران و کشاورزان در عملیات سم‌پاشی محصولات خود و عرصه‌های طبیعی مشارکت کنند چرا که بدون کمک مردم مبارزه با این آفت امکان‌پذیر نیست.

وی جمعیت ملخ در عرصه‌های طبیعی بدلیل دور از دید بودن را یکی از مشکلات اساسی دانست و افزود: از این پس با توجه به ورود ملخ به مزارع و باغ‌ها، عرصه‌های طبیعی باید توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و با حساسیت بیشتری رصد شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات از پهنه‌های کشاورزی تا سطح شهرستان به تفکیک بررسی و جهت مبارزه برنامه‌ریزی شده است،گفت: تشکیل ستاد مبارزه با ملخ به ریاست فرماندار و نائب رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

قاسمی مهمترین عامل موفقیت در شرایط بحرانی را اطلاع‌رسانی از بحران و چگونگی امدادرسانی دانست و از همکاری خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و صدا وسیما در انعکاس اخبار ملخ تقدیر کرد و تصریح کرد اطلاعات موثق فقط از سوی اداره روابط عمومی این سازمان صادر و نشر پیدا خواهد کرد.

نشست “کمیته پایش و مبارزه با ملخ” روز دوشنبه ۱۳ خرداد به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معاونین این سازمان، مدیران ستادی و دستگاه‌های وابسته و نمایندگان تعاونی‌های کشاورزی تشکیل جلسه داد.

مطالب مرتبط

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان دراوایل سال ۱۴۰۲ خبر داد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : ...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه استان‌های جنوبی مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند و تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به جنوب ...
مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح نزدیک به ۸۰ هزار هکتار پیش بینی می شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
No Thoughts on جمعیت میلیونی ملخ ها به فارس می‌آیند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>