جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   حمله ملخ‌های صحرایی به استان فارس از 20 خرداد
19 خرداد 1398 , ساعت 9:43

حمله ملخ‌های صحرایی به استان فارس از ۲۰ خرداد

جهادکشاورزی استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای به کشاورزان و باغداران هشدار داد که از ۲۰ خرداد تا هفتم تیرماه شاهد اوج طغیان ملخ خواهیم بود.


جهادکشاورزی استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای به کشاورزان و باغداران هشدار داد که از ۲۰ خرداد تا هفتم تیرماه شاهد اوج طغیان ملخ خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس بار دیگر به کشاورزان و باغداران در خصوص موج جدید حمله ملخ صحرایی هشدار داد و خواستار مشارکت همه برای مقابله با این آفت شد.

در اطلاعیه جهاد کشاورزی فارس تاکید شده است که اوج طغیان ملخ صحرایی را طی روزهای ۲۰ خرداد تا ۷ تیر ماه به شکل قطعی شاهد خواهیم بود لذا همه فعالان بخش کشاورزی باید ضمن جدی گرفتن هشدارها، مراقبت‌هایی را در دستور کار قرار دهند.

جهاد کشاورزی فارس از کشاورزان خواسته است که روزانه در مزارع و باغ‌ها، حضور ملخ صحرایی را رصد و ردیابی کرده و نسبت به تأمین تجهیزات لازم برای سمپاشی و مراقبت از مزارع و باغ‌ها، اقدام کنند.

در این اطلاعیه از کشاورزان خواسته شده که اگر ملخ صحرایی را مشاهده کردند برای تأیید وجود آفت و دریافت سم، به نزدیکترین مرکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.

روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که ملخ صحرایی، ملخ بزرگی به طول ۴.۵ تا ۷ سانتی‌متر و به رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری تا زرد با لکه‌های تیره روی بال است.

مطالب مرتبط

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان دراوایل سال ۱۴۰۲ خبر داد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : ...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه استان‌های جنوبی مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند و تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به جنوب ...
مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح نزدیک به ۸۰ هزار هکتار پیش بینی می شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
No Thoughts on حمله ملخ‌های صحرایی به استان فارس از ۲۰ خرداد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>