پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   برگزاری بزرگترین تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی “ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی و ذرت” در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)
10 مرداد 1395 , ساعت 13:35

با حضور رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی:

برگزاری بزرگترین تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی “ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی و ذرت” در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)

بزرگترین تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی  با عنوان “ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی و ذرت” روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه ۱۳۹۵ با حضور بیش از ۲۵۰ نفر بهره بردار پیشرو کشاورزی و ۵۰ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های دولتی  استان البرز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران از روابط عمومی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی، در راستای رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مبنی بر هدایت ظرفیت های مراکز به سمت آموزش های بهره برداران پیشرو کشاورزی و ارتقاء سطح عملکرد مراکز، این مرکز در ادامه برگزاری تورهای آموزشی متعدد، بزرگترین تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی را با عنوان  “ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی و ذرت ” در مزرعه آموزشی و پژوهشی را  بمدت یک روز برگزار نمود.

این تور آموزشی با حضور دکتر اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس دژدار مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی، مهندس موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، مهندس ملازاده مشاور معاون وزیر در امور ساماندهی کود و سم، مهندس وظیفه دان رئیس مرکز تحقیقات کاربردی نهاده های کشاورزی، مهندس جمالی معاون کود و سم شرکت خدمات حمایتی کشور، مهندس فروزنده شهردار مشکین دشت، دکتر آقایی معاون موسسه تحقیقات علوم باغبانی، دکتر خدادادی رئیس پژوهشکده سبزی و صیفی، دکتر سادات حسینی رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی واحد استان البرز و دکتر مخبر رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)، مهندس رحمتی مدیر عامل شرکت گل سم، جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی مرکز بالغ بر ۲۵۰ نفر از تولید کنندگان عمده کشور، کارشناسان بخش خصوصی، اعضای هیات علمی و کارشناسان  وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت شرکت شیمیایی گل سم گرگان و هفت شرکت خارجی تولید کننده بذر در محل مزرعه آموزشی، و پژوهشی مرکز بصورت مزرعه محور  بمورد اجرا درآمد.

دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی در این تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی طی بیاناتی  اظهار داشت: در راستای رسالت های کاربردی کردن دانش، مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چندین سال است که تورهای متعددی را برای واردات تکنولوژی به کشور و معرفی آن به کشاورزان برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۴۰ رقم بذراصلاح شده سبزی و صیفی درمزرعه آموزشی و پژوهشی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)  کشت شده است و در معرض دید کشاورزان قرار گرفته و  کشاورزان و بهره برداران پیشرو با توجه به شرایط اقلیمی منطقه خود، بذر مناسب را انتخاب می کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید ارقام موجود مشکلات کشاورزان را حل کند، اشاره نمود با همکاری مرکز امام و بخش خصوصی ارقام مناسبی در این مزرعه آمورشی به بهره برداران معرفی شد که پاسخگوی برخی از نیازهای کشاورزان است. دکتر زند آموزش بهره برداران را یکی از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی دانست.

وی افزود: تورهای تخصصی کشاورزی در کشور کمتر رایج است. باید با کمک بخش خصوصی و دولتی تورهای تخصصی بیشتری برگزار شود و اظهار امیدواری کرد با تعامل ایجاد شده میان دولت و بخش خصوصی فعالیت های ارزشمندی در حوزه کشاورزی ایجاد شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی مدیریت آب در حوزه کشاورزی را بسیار مهم برشمرد و افزود: این امر مهم در سه حوزه حاکمیتی، مدیریتی و تکنولوژی دنبال می شود در زمینه حاکمیتی در حال انعقاد توافقات خوبی با مجموعه حاکم بر آب هستیم. همچنین از روشهای جدید آبیاری تحت فشار در مزارع مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) اظهار رضایت نمود و گفت: مرکز امام با پیاده سازی روشهای نوین آبیاری، مصرف آب را به حداقل رسانده است.

لازم به ذکر است که هدف از برگزاری این تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی آشنایی بهره برداران پیشرو کشاورزی در اقصی نقاط کشور با استفاده از ارقام مناسب سبزی و صیفی متناسب با وضعیت آب و هوایی و اقلیم هر منطقه می باشد و از مهم ترین  موضوعات مورد توجه معرفی ارقام مقاوم به کم آبی با توجه به شرایط خشکسالی  کشور می باشد و در نهایت بهبود فضای کسب وکار در بخش کشاورزی از اهداف آرمانی این برنامه بوده است.

 

زند-تور

زند-تور

زند-تور

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/8OQs8F

مطالب مرتبط

No Thoughts on برگزاری بزرگترین تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی “ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی و ذرت” در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>