جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   گرایش کشاورزان به خرید سموم ارزان‌تر
13 مرداد 1395 , ساعت 15:12

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:

گرایش کشاورزان به خرید سموم ارزان‌تر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سموم مختلفی در بازار وجود دارد ولی گرایش کشاورزان و باغداران به سمت سموم ارزان‌تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سموم مختلفی در بازار وجود دارد ولی گرایش کشاورزان و باغداران به سمت سموم ارزان‌تر است.

دلاور حیدرپور امروز در همایش آسیب‌شناسی صنعت مرکبات در قائم‌شهر با مهم خواندن آموزش کشاورزان و باغداران در چگونگی تولید مرغوب محصولات کشاورزی و استفاده درست از سموم کشاورزی اظهار کرد:  خرید سموم ارزان توسط کشاورزان، باعث بی‌میلی تاجران در وارد کردن سموم خارجی در بازار استان مازندران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سموم باکیفیت اروپایی گفت: این سموم به خاطر قیمت بالا مورد توجه کشاورزان استان نیست و کشاورزان حاضرند سموم بی‌کیفیت‌تر اما ارزان را در چندین مرتبه مورد استفاده قرار دهند اما سموم باکیفیت و گران که با یکبار استفاده آفت‌کشی موثرتری دارند را خریداری نکنند.

حیدرپور  با تاکید بر  کنترل کیفی و آموزش نحوه استفاده سموم از سوی کارشناسان بیان کرد: اگر میانگین تولید مرکبات به ۵۰ هزار تن در هکتار برسد توجیه اقتصادی باغداران اتفاق می‌افتد.

وی به مشکل تولید بیش از نیاز مرکبات در مازندران، اشاره و خاطرنشان کرد: تولید مرکبات فراوان در مازندران بیشتر از نیار بازار داخل کشور است و باید صادر شود ولی قیمت بازار جهانی، کیفیت محصول و شکل عرضه و بسته‌بندی را بازار جهانی تعیین می‌کند و صنعت بسته‌بندی مرکبات در استان متناسب با بازار جهانی نیست.

حیدرپور با تاکید بر بکارگیری رویکردهای جدید در صنعت بسته‌بندی به نبود تشکل صادرکنندگان کارآمد و زبده برای انعقاد قراردادهای صادراتی مناسب در استان اشاره کرد و افزود: باید تجاری در بازار جهانی حضور داشته باشند که چوب حراج به منافع ملی کشور نزنند و قراردادهای مناسب ببندند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خوبی در صنایع بسته ‌بندی مازندران انجام شد، اظهار کرد: تسهیلات ارزی و ریالی خوبی برای متقاضیان فراهم شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/QbC3cB

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on گرایش کشاورزان به خرید سموم ارزان‌تر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>