پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مرکزی  »   آخرین یافته‌های تحقیقاتی به استان‌های انارخیز کشور منتقل شد
13 مرداد 1395 , ساعت 11:41

در جریان برگزاری کارگاه ملی انار در ساوه:

آخرین یافته‌های تحقیقاتی به استان‌های انارخیز کشور منتقل شد

مدیر مجتمع تحقیقات و آموزش کشاورزی شهرستان ساوه گفت: با برگزاری کارگاه سه روزه ملی "انار" آخرین یافته‌های تحقیقاتی در خصوص این محصول به استان‌های انارخیز کشور منتقل شد.

مدیر مجتمع تحقیقات و آموزش کشاورزی شهرستان ساوه گفت: با برگزاری کارگاه سه روزه ملی “انار” آخرین یافته‌های تحقیقاتی در خصوص این محصول به استان‌های انارخیز کشور منتقل شد.

حمیدرضا پرستار  با اعلام این خبر افزود: کارگاه ملی آموزشی انار که از دیروز آغاز بکار کرده است به مدت سه روز در مرکز آموزشی ساوه و با حضور بیش از ۶۰ نفر از کشاورزان، کارکنان جهاد کشاورزی استان‌های انارخیز کشور و بهره‌برداران در حوزه تولید انار در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در دو روز نخست این کارگاه ملی اظهار کرد: در این دو روز شرکت‌کنندگان در این کارگاه با روش‌های مدیریت آفات و بیماری‌های مهم انار آشنا شده و آخرین یافته‌های تحقیقاتی در مبارزه با آفات انار بویژه کرم گلوگاه به آنها منتقل می‌شود.

به گفته پرستار، آشنایی با مباحث تغذیه و هرس باغات انار از دیگر عناوین مطرح شده در این کارگاه سه روزه است و شرکت‌کنندگان در این حوزه نیز با آخرین یافته‌های تحقیقاتی به صورت نظری و علمی آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در شهرستان ساوه که قطب انار کشور محسوب می‌شود عاملی برای افزایش اطلاعات و دانش فنی باغداران و تولیدکنندگان انار در استان‌های انارخیز کشور بوده و باغداری علمی با توجه به تجربه بالای ساوه در تولید انار به آنان آموزش داده می‌شود.

پرستار خاطرنشان کرد: در پایان برگزاری این کارگاه سه روزه ملی پس از انجام آزمون گواهینامه شرکت در این دوره آموزشی به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/6qhEC1

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

‌رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از برگزاری کارگاه سه روزه آموزشی انار در مرکز آموزشی ساوه خبر داد. ‌حمیدرضا دری ‌با اعلام این خبر افزود: بعد از سال‌ها اولین دوره ...
مدير جهاد كشاورزي ساري گفت: زمان گلدهي درختان نبايد از هيچ كودي به شكل محلول پاشي استفاده شود چراكه باعث ريزش محصول مي شود. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ...
No Thoughts on آخرین یافته‌های تحقیقاتی به استان‌های انارخیز کشور منتقل شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>