پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی راه اندازی شد
13 مرداد 1395 , ساعت 17:20

سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی راه اندازی شد

سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی با هدف شفاف سازی خدمات، چابک سازی، کاهش زمان و هزینه ،افزایش بهره وری و در راستای توسعه دولت الکترونیک راه اندازی شد.

سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی با هدف شفاف سازی خدمات، چابک سازی، کاهش زمان و هزینه ،افزایش بهره وری و در راستای توسعه دولت الکترونیک راه اندازی شد.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، به منظور اجرای ضوابط فنی و اجرایی توسعه الکترونیک و مصوبه کار گروه توسعه خدمات الکترونیکی وزارتخانه و با توجه به تنوع و تعداد مجوزهای صادره برای فراهم کردن امکان ارایه خدمات از یک درگاه واحد، سامانه متمرکز صدور مجوزهای بخش کشاورزی توسط مرکز فناوری اطلاعان و ارتباطات وزارتخانه طراحی و راه اندازی شده است.

مهندس کریم احمدی رییس مرکز فناوری اطلاات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی امروز در کارگاه آموزشی سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی از راه اندازی این سامانه طی دو ماه اخیر در پنج استان فارس، یزد، اردبیل، البرز و گلستان به صورت پایلوت خبر داد و گفت: در حال حاضر صدور ۲۷ مجوز و ۶۰ خدمت در این پنج استان توسط سامانه مذکور انجام می شود.

وی اعلام کرد: از این پس و با برگزاری این کارگاه آموزشی، سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی در تمام استان های کشور راه اندازی خواهد شد.
احمدی،توانمندسازی دولت برای کارآفرینی، عرضه موثر خدمات الکترونیکی یکپارچه، توانمندسازی و رضایت شهروندان برای دسترسی به خدمات الکترونیکی و در نهایت مقابله با فساد و جعل را از چشم اندازهای استفاده از فناوری های روز ارتباطی و توسعه الکترونیکی عنوان کرد.

وی ادامه داد: دولت به دنبال افزایش چابکی و کارایی و دسترسی شهروندان به خدمات و اطلاعات با کیفیت و افزایش شفافیت و پاسخگویی به مردم است و این سامانه در بخش کشاورزی نیز با این هدف طراحی و راه اندازی شده است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که ایران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات یا IT در رتبه ۱۰۲ جهان قرار دارد، اظهار داشت: ما به لحاظ رتبه جهانی، وضعیت مطلوبی در حوزه IT نداریم و این در حالی است که بعضی از کشورهای منطقه مانند بحرین، ترکیه و قزاقستان در رتبه جهانی بهتری از ما قرار دارند.

وی درباره برگزاری دوره های آموزشی فناوری اطلاعات کارکنان وزارتخانه تصریح کرد: ما برای آموزش ۸۰ هزار نفر از کارکنان تفاهم نامه با بخش خصوصی انعقاد کرده ایم و درحال حاضر ۸ هزار نفر در استان ها برای شرکت در این دوره های آموزشی ثبت نام کرده اند که باید این تعداد افزایش یابد.

 

بهبود کسب و کار با صدور مجوزهای الکترونیکی
در این کارگاه آموزشی، قائم مقام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: با راه اندازی سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی، دیگر هیچ مجوز دستی و کاغذی قابل قبول نیست.

مهندس قاسمی زانیانی افزود: این سامانه در راستای توسعه دولت الکترونیکی و ارایه خدمات بهتر به بهره برداران را ه اندازی شده و امیدواریم با توسعه بهتر این خدمات، فضای کسب کار در حوزه کشاورزی نیز تسهیل شود.

وی با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت در بخش کشاورزی، اذعان داشت: ما در زمینه صدور مجوزهای کشاورزی با تنوع مکانی و شغلی وسیعی رو برو هستیم و به رغم این موضوع ،تحولی که طی سه سال اخیر در دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی اتفاق افتاده بی نظیر است که ناشی از مدیریت، اعمال نظارت های وزیر جهادکشاورزی و تدوین برنامه های دقیق و درست می باشد.

وی گفت: ما در بدترین شرایط اقتصادی که کشور و دولت با رکود و تورم بالا و رشد اقتصادی منفی و بیکاری روبرو بوده است توانستیم در بخش کشاورزی رشد ۵ درصدی را تجربه کنیم.

قاسمی زانیانی با بیان این که ۳۵ درصد از فضای کسب و کار کشور، سهم بخش کشاورزی است، اظهار داشت: طی سه سال اخیر در دولت تدبیر وامید، سهم کشاورزی در فضای کسب و کار ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده و یکی از شاخص های این بهبود، اصلاح فرآیند های صدور مجوزهای کشاورزی است.
وی تصریح کرد: سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی با افزایش کارآمدی و کارایی موجب ارتقای بهره وری و در نتیجه استفاده بهینه از زمان می شود ضمن آن که شفافیت خدمات افزایش و تبعیض، فساد و رانت ها کمتر خواهد شد و ما از این طریق می توانیم نظام سلامت اداری را در ارایه خدمات هم تسهیل کنیم.

سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی
لزوم بکارگیری تکنولوژی های روز
در این کارگاه آموزشی، مهندس احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تاکید بر لزوم بکارگیری تکنولوژی های روز،تصریح کرد:دولت وقتی کاری را به بخش خصوصی واگذار می کند انتظار دارد آن کار با سرعت،دقت و سهولت انجام شود و ما باید تلاش کنیم به عنوان حلقه واسط میان دولت و بهره برداران با استفاده از تکنولوژی های روز در ارائه خدمات و صدور مجوزها اقدام کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در عین حال خواستار حمایت دولت در زمینه فراهم کردن زیرساخت های لازم در این سازمان برای ارائه خدمات و صدور مجوزهای الکترونیکی شد.

 
واگذاری تصدی گری ها نشانه اعتماد وزارت جهاد کشاورزی به بخش غیر دولتی
در این کارگاه آموزشی، دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور واگذاری تصدی گری ها را به سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی نشانه و تبلور اعتماد وزارت جهاد کشاورزی به این دو بخش غیر دولتی خواند و گفت:اکنون کارها با هزینه کمتر و با دقت بیشتر و روانتر در این دو نظام انجام می گیرد.
وی با اشاره به عضویت ۳۴ هزار نفر در این سازمان،اظهار داشت:با ارتباط گیری در بستر نرم افزار،صدور پروانه ها در حوزه دامپزشکی را به صورت الکترونیکی آغاز کرده ایم.
صفری سپس خواستار حمایت زیرساختی از اینسازمان شد و افزود:این گونه حمایت ها در واقع سرمایه گذاری است که منجر به بهبود برنامه های وزارتخانه می شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/edJVTD

مطالب مرتبط

No Thoughts on سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی راه اندازی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>